Avatar billede Mee Novice
20. april 2017 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

min computer, iphone, samsung tlf og ipad er hacket.

Min eks kæreste har hacket alle mine ting og det har åbenbark stået på i flere år, jeg ikke har adgang til bla www.icloud.com og mange andre sider og mine emails /sms/messeger, koder, han modtager alle mine billeder også billeder jeg ikke selv har taget billeder men som er taget af sig selv, min facebook, google, itunes, icloud ja alt,  hvad gør jeg, han er selv en it nørd og har forstand på det her med netværk og it og jeg har lige lært at bruge itunes  og facebook og er absolut ikke teknisk, men kan jeg gøre noget for at stoppe ham, det er rigtigt ubehageligt og han ved alt hvad jeg skriver, hvor jeg er, hvilken hjemmesider jeg bruger osv osv.
vi har to børn sammen og ville derfor gerne undgå en politi sag.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. april 2017 - 16:37 #1
Sig til ham at han skal holde sig väk og han skal give dig password osv tilbage. Ändre derefter dine passwords til alt. Vil han ikke det meld ham.
Avatar billede KennethLykke Mester
20. april 2017 - 17:21 #2
Ja, enig med #1. Start med at ændre password til din e-mail, da den ellers giver mulighed for at ændre passwords på alt andet tilbage - og sørg for at ændre dem til koder, som ikke er til at gætte, helst en blanding af store bogstaver, små bogstaver, tegn og tal.
Avatar billede Mee Novice
20. april 2017 - 17:25 #3
jeg har lige købt ny stationær computer og laptop og ny tlf for 25.000 kr fordi det gamle var hacket, men min computer var tændt et døgn og pludselig lå alle hans mærkelige programmer i mine nye ting som han ikke har haft adgang til, men jeg har opdaget at hvis jeg bruger min tlf når jeg ikke er hjemme er der ingen problemer og jeg kan se alle mulige sider på fb osv som jeg ikke har adgang til hjemmefra, jeg ved ik hvordan han gør det, men det må da være muligt at gøre noget??
Avatar billede Mee Novice
20. april 2017 - 17:44 #4
jeg ændre kode hver dag, jeg tror han gør noget med routeren for nogen gange er det en adapter og jeg havde en zykel router, men nu har jeg en technicolor, det er gennem telias net og han er medejer til en af deres underafdelinger, måske ville det hjælpe med udskiftning af net og router og hjælper det ikke må jeg gå videre til politiet, men mange tak for jeres svar.
Avatar billede INK Ekspert
20. april 2017 - 18:20 #5
Husk lige at checke om din mailkonto er sat til videresending. Der kan videresendes kopi uden du ved det, så check indstillinger på din webmailkonto.
Jeg ville også overveje at starte helt på en frisk med de øvrige konti.
Avatar billede KennethLykke Mester
20. april 2017 - 18:33 #6
Det lyder som et meget groft overgreb du er udsat for. Du bør helt sikkert starte helt forfra. Dvs. start med at skifte password til din router (kontakt din leverandør). Lav en komplet geninstallering af din computer. Start en helt ny mail-konto (ja, det er helt klart træls, men det kan være nødvendigt) - evt. fra en anden computer hos en fra din familie, venner eller arbejde. Lav samtlige passwords om til alt du bruger (facebook, linkedin, skype, etc.) - her skal du også sikre dig at der ikke er tilknyttet andre mails, som du ikke har lyst til får besked når du laver noget om.

Og så skal du kraftigt overveje, om ikke dette er noget du bør melde.
Avatar billede Mee Novice
20. april 2017 - 18:47 #7
jeg kan ikke skifte password i routeren for den key kode bag på routeren virker ikke, men jeg på hyre en it mand og kan han ikke fjerne det, må jeg gå videre med det, tak for svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. april 2017 - 18:50 #8
Er det en router du har fået af din udbyder kan de hjälpe. Er det en i selv har köbt, så kan den altid nulstilles. Men har du ikke en ven, familiemedlem eller lignende der kan komme og hjälpe dig?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. april 2017 - 18:51 #9
PS.
Og som #6 siger, så er det en ret så grov overträdelse som politiet ikke ser mildt på.
Avatar billede INK Ekspert
20. april 2017 - 19:24 #10
Jeg forstår godt du er tilbageholdende med at politianmelde dine børns far. Det er et grimt, men måske nødvendigt skridt. Da du nu alligevel har investeret i nyt udstyr, så kunne du jo vælge at starte med en ny mailkonto (eksempelvis g-mail). Ny iCloud med et nyt Apple ID. Du mister alle de betalte apps, men det er måske alligevel kun nogle få 100 kr. Ny Facebook konto osv. Det er lidt besværligt, men så er du fri af alt det gamle. Routeren kan nulstilles, så starter du også forfra her. Håber du har nogen, der kan hjælpe/støtte dig gennem processen.
Avatar billede Mee Novice
20. april 2017 - 19:32 #11
min ipad går ud hele tiden lige nu, min iphone tænder også af sig selv uanset hvor meget jeg slukker den.
men nej jeg kender ingen der har forstand på computere desværre.
jeg har tænkt på politiet, men har 2 børn med ham, han er rig og og kommer i det forkerte selskab, så jeg skal tænke mig lidt om, det er godt nok træls.
jeg vil selvfølgelig på til politiet, men jeg ville prøve at løse problemet selv, men det er ikke så nemt det her computer noget, men mange tak for dit svar.