Avatar billede pafpaf Novice
24. april 2017 - 09:14 Der er 7 kommentarer

Hvordan slettes alle filer på en NAS

Hej. Jeg har en seagate Goflex home NAS opkoblet trådløst via et ethernet.
Jeg har ikke længere brug for den. Inden salg vil jeg gerne slette alle mine fotos mv. sikkert. Men jeg kan ikke finde nogen app der kan gøre det på en ikke fysisk opkoblet disk?
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 10:25 #1
Ifølge manualen kan du gøre følgende
You can also delete all backed up data from GoFlex Home by clicking Wipe.
Caution: Wiping backups deletes ALL backed up data for ALL GoFlex Home users (not just
your own backup files).
Dernæst kan de foretage en reset, der sletter alle brugerkonti m.v. Se manualen
http://www.seagate.com/files/www-content/support-content/home-entertainment/goflex%20home/_shared/docs/GoFlex%20Home%20User%20Guide.pdf
Avatar billede pafpaf Novice
24. april 2017 - 13:44 #2
Hej. Tak for svaret. Har fået slettet indholdet men det ligger vist stadig i en skraldespsnf. Wipe virker vidt kun ved backupfunktionen? Vh palle
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2017 - 15:15 #3
Er der ikke en funktion, hvor du kan tilbagestille din nas til "Factory Default"?
/ptj_11
Avatar billede pafpaf Novice
24. april 2017 - 15:40 #4
Jo måske, men har ikke kunnet finde den.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2017 - 17:12 #5
Har du installeret Raidar. Program til at klare opsætningen af din NAS.
Hvis jeg husker ret, så kan du ved at holde knappen Tænd/Sluk inde i et vist antal sekunder ved opstart fra slukket tilstand, tvinge din NAS til at genopbygge raidet til fabriksstandard. Find en manual til dit produkt på nette og følg anvisningerne deri.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2017 - 17:14 #6
#5. Undskyld, jeg fik lige blandet dit spørgsmål sammen med et andet angående en Netgear Duo2 NAS. Glem det igen.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2017 - 17:20 #7
Hvis alt andet svigter, så kan du altid hive disken ud, sætte den i en pc, og så formatere den. Når du så sætter disken tilbage i NAS´en, så vil styresystemet starte forfra med en ren opsætning af disken.
/ptj_11