Avatar billede lurup Ekspert
24. april 2017 - 20:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rippe en dvd

Hej

Kan man ikke rippe en dvd så man får mulighed for at vælge od det skal være med eller uden undertekst ?

Jeg mangler menu er er i starten af dvd hvor det kan vælges.

Jeg bruger winx ripper platium
Avatar billede eurositi Ekspert
24. april 2017 - 21:58 #1
Det helt gratis MakeMKV kan i hvert fald sagtens rippe en (kopibeskyttet) DVD til en MKV-fil, som indeholder alle de lydspor og undertekstspor, som du markerer, at du gerne vil ha' gemt sammen med videoen: http://www.makemkv.com/
Og du kan sagtens vælge lydspor og undertekster til og fra, hvis du afspiller videoen med f.eks. VLC eller Media Player Classic. Bare højreklik i billedet eller vælg fra topmenuen, når du har indlæst videoen.

Hvis det er meget vigtigt for dig at bevare selve DVD-menuen, er du nødt til at kopiere hele mappen VIDEO_TS over på din harddisk. Du skal bare være obs på, at det fylder mere, og at de fleste apparater (minus Apple-grej) sagtens kan afspille MKV-filer direkte i vore dage.
Avatar billede lurup Ekspert
24. april 2017 - 23:12 #2
1000 tak det virker 100 %