Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Denne PC Genvejstast i Windows 10

Jeg har set mange genvejstaster, men bare ikke til Denne PC. Har du?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. april 2017 - 23:44 #1
Det kommer lidt an på hvad du mener, men prøv windowstast+e
Det starter stifinderen, og så kan resten klares med piletaster
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 23:53 #2
Windowstasten+e virker netop i Windows 8.1, men ikke i Windows 10, hvor man så efterfølgende skal trykke på Denne PC. Men det er jo ikke en genvejstast, og så kan man jo lige så godt gå ind under Start. Jeg kan ikke se fornuften i, at Microsoft har lavet om på det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 00:04 #3
Det virker fint hos mig....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 00:06 #4
Eller også misforstår jeg dig... Man kan vist styre hvad stifinder skal starte op på som standard... Er det det du vil ændre?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2017 - 00:14 #5
Det forstår jeg ikke. Med Windowstasten+e får jeg denne:
https://billedeupload.dk/?v=j2voP.jpg
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2017 - 00:19 #6
Nej ikke som standart. Bare at jeg med genvejstaster kan komme i Denne PC, lige som man kan i Windows 8.1. Men ok det er ikke så vigtigt, jeg kan leve uden :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 07:43 #7
Jeg har leget lidt rundt, og kan se problematikken nu - min gør det samme, og det ser ud til at være standard i Win10, uden umiddelbar mulighed for at ændre det... - i de tidligere versioner.

Men de senere er der lavet om. Tryk Win+E for at starte stifinderen - vælg menuen "Vis", "Indstillinger". Første faneblad "Generelt" giver dig øverst muligheden for at sætte den til "Denne PC".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 07:48 #8
Skal løsningen deployes til flere maskiner, skulle denne registreringsnøgle være stedet:

The registry setting that controls this behavior is the DWORD value name LaunchTo under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Set the DWORD accordingly:

1 = This PC
2 = Quick access

_____

Og endelig kan man jo også vælge at højreklikke på "Denne PC", og vælge at tilføje den til "Hurtig Start/Hurtig Adgang/Hyppige mapper" (Den hedder faktisk forskelligt, afhængig af hvor mankigger :-) . Bag efter kan man trække punktet frem, så det står først i listen.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2017 - 11:54 #9
Nå da, den var kringlet. Flot at du fandt ud af det. Det er netop, som jeg gerne vil have det. Jeg gemmer recepten, og så skal du have mange tak :-)