Avatar billede ejgil703 Juniormester
28. april 2017 - 10:57 Der er 7 kommentarer

Problemer med mail i IPad

Hej
Jeg har et problem med min mailkonto.
Jeg bruger Office 365 (Outlook 2016) på min computer. På min Iphone 5s og IPad 2 Air bruger jeg Apple´s mailprogram opsat med min Outlook mailadresse som er @outlook.dk
Alt virker fint mine mail kommer i Indbakke både på Computer, Iphone og IPad. Problemet er når jeg sletter mail så bliver de slettet på Computer og Iphone, men på IPad kommer der en besked om at mailen ikke kan slettes. Jeg har prøvet at sammenligne indstiller på Iphone og IPad, og de er fuldstændig ens. De er begge sat op til  "Flyt kasserede beskeder til:" Slettet postkasse.
Forhåbentlig er der nogen der kan hjælpe mig?
mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. april 2017 - 13:06 #1
Kører du samme version af IOS på de forskellige enheder?
Avatar billede ejgil703 Juniormester
28. april 2017 - 13:18 #2
Hej
Ja IOS ver. 10.3.1
Avatar billede INK Ekspert
28. april 2017 - 14:05 #3
Formoder den er opsat som IMAP på begge enheder.
Først ville jeg slukke iPaden helt og så genopstarte, for at se om det løste problemet.
Hvis ikke så ville jeg slette kontoen på iPad og så geninstallere.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
28. april 2017 - 15:58 #4
Hej - tak for svar.
Både på Iphone og IPad er der valgt Outlook.com ved opsætning og jeg har prøvet slette konto, slukke IPad oggenstarte men det hjælper bare ikke. På Iphonen er der ingen problemer?
Avatar billede INK Ekspert
28. april 2017 - 16:17 #5
Prøv med en manuel opsætning. Følgende kan bruges:
Brug følgende indstillinger i dit mailprogram:
POP3:
·        Indgående server (POP3)
·        Serveradresse: pop3-mail.outlook.com
·        Port: 995
·        Krypteret forbindelse: TLS/SSL
IMAP:
·        Indgående server (IMAP)
·        Serveradresse: imap-mail.outlook.com
·        Port: 993
·        Krypteret forbindelse: SSL

SMTP
·        Udgående server (SMTP)
·        Serveradresse: smtp-mail.outlook.com
·        Port: 25 (eller 587, hvis 25 er blokeret)
·        Authentication (godkendelse): Ja
·        Krypteret forbindelse: TLS
·        Username (brugernavn): Din mailadresse
·        Password (adgangskode): Din adgangskode

Under opsætning skal du vælge andre og ikke Outlook.com
Avatar billede ejgil703 Juniormester
28. april 2017 - 17:28 #6
Hej igen.
Tak for dine forslag og undskyld jeg måske ikke har udtrykt mig helt konkret.
Men det du foreslår er alt prøvet, og det underlige er jo at det virker udmærket på Iphonen men ikke på IPad, og de er begge sat op på samme måde med samme indstillinger?
Jeg er måske begyndt at tro at der eventuelt kan være en fejl i IPad?
Avatar billede Skotten Praktikant
16. september 2018 - 14:19 #7
Hej
Jeg havde samme problem ikke at kunne slette mail på IPhone og Ipad.
Jeg fandt en løsning  ved at logge ind på Outlook webmail. Der skal man gå i indstillinger og finde frem til synkronisering af mail, der kan man krydse af ved at få lov til at slette på andre enheder. Husk at gemme ændringerne.
Det virkede for mig. Nu kan jeg slette mail på IPhone og Ipad