Avatar billede Patrick Toft Novice
29. april 2017 - 20:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virus 1.0.0.1 og Fejl ved booting.

Hjælp min computer fik virus da jeg browsede nettet virussen hedder (1.0.0.1 Verification code) og først skete der ingenting men efterhånden som tiden gik begyndte windows defender at reagere ved at lukke de pop-ups der måtte komme. næst ændrede det alle mine skrivebords genveje til (min computer). Nu begynder jeg så at blive lidt små nervøs og kigger ind i kontrol panelet og førsøger at slette alle de ting der kommer. Her kan jeg heldigvis slette næsten alle applikationer udover den der hedder 1.0.0.1. da jeg førsøgte at slettet den skulle den bruge en code , men koden skulle være på kinesisk. Så nu forsøger jeg at søge efter en løsning på internettet, men virussen har lukket for mit internet og har infiltreret mine internet instilliger og min browser historik. Så nu forsøger jeg at nulstille min pc men den siger fejl. så jeg genstarter min computer i safe mode og forsøger igen at afistallere den applikation (1.0.0.1) men igen uden held. så jeg genstarter igen min pc. Men dennegang kommer jeg ikke igennem til skrivebordet, men mødes istedet af en blå skærm og teksten-

-Recovry
Your PC/Device needs to be repaired.
File/efi/microsoft/boot/bcd
Error code: 0x0000034

Jeg har siden forsøgt at geninstallere windows via disc og men det viser sig at ingen af mine dreve kan bruges til installation af windows.

Så nu sidder jeg på en meget dyr pyntegenstand der egentligt ikke kan bruges til noget.

Tak på forhånd

-Patrick Toft
Avatar billede Fred G Husby Novice
29. april 2017 - 21:26 #1
DET LAR SEG FJERNE!
Malwarebytes er et program jeg har hatt i mange år, og det finner styggedom som nesten ingen andre finner. Her har du oppskriften på å fjerne problemet med bilder og beskrivelse. Styggedommen heter forøvrig YeaDesktop og kaller seg som du riktig har sett 1.0.0.1

https://forums.malwarebytes.com/topic/199705-removal-instructions-for-yeadesktop/
Avatar billede Patrick Toft Novice
29. april 2017 - 21:37 #2
Tak for svar. Men som jeg også skriver i opslaget kan jeg ikke komme til skrivebordet og hvis jeg kunne har jeg ingen internet pga virussen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2017 - 22:10 #3
Kan problemet med dine drev være at BIOS ikke tillader boot fra disse?

I de nyere bios type ligger der denne beskyttelse der skal fjernes før man kan bruge dvd drev.
Funktionen kan hedde "Secure boot" og skal deaktiveres i bios for at få adgang til andet boot end fra harddisken.
På nogle computere kan man ved at trykke på F12 få en boot menu op. I visse tilfælde skal dette dog også aktiveres i bios.
Avatar billede Patrick Toft Novice
29. april 2017 - 22:32 #4
Jeg har lige tjekket BIOS og jeg kan se at secure boot er enabled men det er ikke noget jeg kan slå fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2017 - 22:42 #5
Har du kigget i alle faner i din bios om at slå det fra?
Kan stå i både boot og måske en der hedder sikkerhed.
Desværre har jeg ikke selv sådan en uefi bios på min pc. I øvrigt kan disse også være udformet forskelligt, og med forskellige måder at ændre på.
Avatar billede Patrick Toft Novice
29. april 2017 - 22:55 #6
Jeg har kigget lidt på det og har fået det slået fra, men det nytter ikke jeg får bare samme fejlcode igen og igen
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2017 - 23:08 #7
Det er fordi at harddisken står som 1 boot i rækkefølgen.
Det bør du kunne rette på når secure boot er slået fra.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 23:15 #8
jeg tror desværre det er for sent nu. og uanset om du kan rense med en boot cd som findes fra nettet, så skal der nok en windows repair til.

havde du haft malwarebytes, så var den virus for længst død..

du har manuelt slettet/rodet/regeret med virussen, og derved beskadiget din windows så slemt, at du skal installere helt forfra.
Avatar billede Patrick Toft Novice
29. april 2017 - 23:26 #9
Hvilket jeg har forsøgt at gøre et par gange nu men uden held, når jeg forsøger at installere en ny version vil den ikke godtage nogle af mine drives.
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2017 - 13:51 #10
Patrick.
1. Er din pc leveret med en præinstalleret windows, så vil det være muligt at geninstallere så tidligt i opstartsprocessen, at den installerede windows ikke når at indlæse.
For at hjælpe dig bedst muligt, så vil det være en god hjælp for os herude, hvis du lægger alle oplysninger op om maskinens mærke, modelbetegnelse, og eventuel typebetegnelse.
Hvis maskinen ikke har en recoverypartition, så følg nedenstående.
Når du booter fra dit eksterne medie (DVD), så skal du nedbryde/slette alle dine partitioner, hvorefter du opretter en ny partition. Nøjes i første omgang med at oprette en partition, det kan senere ændres.
Installer derefter windows.
På denne måde sikrer du, at du får slettet alle rester af din virus.
Der findes en masse værktøjer til at fjerne diverse vira og infektioner fra maskinen, men der er altid en risiko for efterladenskaber. Det kan også ske, at nogle systemvigtige filer bliver uopretteligt skadet ved rensningen, så det er bedre, at slette alt.
Når du har maskinen oppe og køre igen, så skal du som det allerførste sørge for at installere et antivirusprogram. Det er ikke gjort med Malwarebytes alene, det program tager sig primært af malware, som navnet også angiver. Men det er afgjort godt at have begge dele. Bedst af alt er, at man ofrer de penge, som det koster med en sikkerhedspakke, hvor du får både antivirus og firewall installeret på maskinen. Det er ikke gjort med den indbyggede windows firewall og windows defender. De lader begge en hel del tilbage at ønske.
/ptj_11