Avatar billede havmaage Juniormester
02. maj 2017 - 13:19 Der er 1 kommentar

fjerne fjerne linieskift i kolonnedata og ikke i linien

Jeg har brug for at "rense" og fjerne linieskift data i hver kolonne separeret med en tablulator, men gerne beholde linieskiftet uden for kolonnerne

følgende lille stump kode renser mine data i hver kolonne men desværre fjerner den også den rigtige linieskift.
Jeg læser fra en datastream og ikke en fil så jeg tror ikke jeg kan bruge csv library til dette.
Er der en elegant måde at håndtere dette på i python

#!/usr/bin/python
intext ='"co\nl1"      "col  2"        "co\nl3"        "cos~l4" \n "co  dsl21"  "co_<l22"      "col2cx3"      "cofdsl24"'
text = ''
for col in intext.split('\t'):
    text+= col.replace('\n','').strip()+'  '
print text
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2017 - 01:54 #1
Maaske kan du bygge videre paa:

intext ='"co\nl1"\t"col  2"\t"co\nl3"\t"cos~l4" \n "co  dsl21"\t"co_<l22"\t"col2cx3"\t"cofdsl24"'
print intext
text = ''
inq = False
for c in intext:
    if c == '"':
        if not inq and not text.endswith('\n'):
            text += ','
        text += c
        inq = not inq
    elif c == '\n':
        if not inq:
            text += c
    else:
        if inq:
            text += c
print text