Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. maj 2017 - 15:14 Der er 5 kommentarer

Fjernskrivebord

håber at der er nogen her der har et godt forslag
Vi har købt en bærbar med windows 10 home
vi skulle bruge den sådan at min kone b.l.a. kunne sidde og arbejde på sin stationær via den, men jeg finder nu ud af at man ikke kan bruge fjerneskrivebord i Windows10 home
begge maskiner er 10 home
jeg kender godt pr. Teamviewer, men hvis man bruger det for meget så skal man betale licens. Har ledt på nettet og er i syv sind nu HJÆLP
Luffe
Avatar billede jk45 Forsker
02. maj 2017 - 15:50 #1
Uden at have prøvet det her så er der en mulighed ?
http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=129
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2017 - 16:35 #2
du får ikke noget fungerende, uden at betale.
du sku ha købt windows 10 professional version..

hvad er nu klogest ?
købe teamviever, eller en ny windows ? :)

jeg synes du skal gøre en af delene. ja for at løse opgaven, istdet for det sædvanlige "lede efter program der er gratis".

lad mig slå det fast: de gratis programmer findes ikke, man skal betale for at få ting til at virke :)

jeg synes du skal løse problemet på bedste måde: køb windows pro
Avatar billede jk45 Forsker
02. maj 2017 - 16:44 #3
Nu har jeg så tjekket det link og det ser ud til at virke fint og jo der findes gratis løsninger men man skal kigge efter opensource
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2017 - 18:31 #4
Prøv lige at tage et kig på VNC først. En af de ældste og stadig gratis til privat brug:
https://www.realvnc.com/download/vnc/windows/
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 11:37 #5
ja - vi har også brugt realvnc - så det kan anbefales (er dog et par år siden at jeg har brugt det sidst...)