Avatar billede mikker21 Juniormester
07. maj 2017 - 22:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet - på én computer - på én router

Hej,

Jeg syntes selv at jeg er ret erfaren med fejlfinding på computere/internet osv. - men er sgu kommet til kort denne gang.
En bærbar PC kan pludselig ikke komme på nettet, og familien vælger at resete deres router til fabriksindstillinger, opdatere firmware osv. Et ganske klogt valg.
Den bærbare PC kan stadig ikke komme på nettet. Alle andre enheder i huset kan komme på uden problemer. De tror selvfølgelig at det er computeren der er noget galt med - men de kan sagtens komme på andre netværk, f.eks. via en telefon.
Jeg har prøvet at nulstille alle netværksindstillinger i Windows 10, hente en "fix it" fra Microsoft...og selv hvis man smider et KABEL i routeren, kan den ikke komme på. Den tilslutter, men skriver samtidig at der ikke er internetforbindelse.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre - og har umiddelbart ikke set et lignende problem før. Er der nogle der har gode idéer.

Til info kan jeg sige at routeren er en Asus RT N66U og computeren en HP Envy af nyere dato.

På forhånd tak :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2017 - 00:51 #1
Hvad er registreret på pc, hvad angår internetforbindelsen?
Er det privat netværk eller offentligt?
Har du prøvet at disable netkort, og enable det igen?
Slettet alle kendte netværk?
Bare et par forslag.
/ptj_11
Avatar billede mikker21 Juniormester
08. maj 2017 - 08:02 #2
Ja - jeg har slettet samtlige kendte netværk, nulstillet alle netkort og indstillinger...syntes virkelig at det er sært.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2017 - 10:11 #3
Kan du se det trådløse netværk, når du søger tilgængeligenetværk fra pc´en?
Hvilket mærke og model er din pc?
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2017 - 10:20 #4
Hvad skriver, der ikke er internetforbindelse?
Som udgangspunkt, når man sætter en pc på nettet, så tjekker den til Microsoft.com - svarer denne hjemmeside/server ikke, vil windows fortælle dig, at der er begrænset netværk.
Prøv at åbne en browser og gå på feks. dr.dk for at være sikker på, at den virkeligt ikke vil noget.
også: hvordan er indstillingerne i netkortet? dhcp eller fiks IP-adresse?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. maj 2017 - 12:33 #5
Ptøv at nulstille winsock:
Skriv dette i CMD:
netsh winsock reset
Avatar billede mikker21 Juniormester
08. maj 2017 - 15:06 #6
Hej,

Svar til ovenstående: Den skriver at der ikke er internetforbindelse (gul trekant over ikonet) - og den KAN reelt ikke komme på nettet, uanset hvilken side man prøver.

netsh winsock reset er afprøvet...

Alle indstillinger mht. IP-adresser, DHCP er nulstillet

Mvh Michael
Avatar billede mikker21 Juniormester
08. maj 2017 - 15:08 #7
Og lige et svar mere: Jeg kan sagtens se de trådløse netværk - også 5 Ghz.
Computeren er en HP envy af nyere dato (kan ikke huske den præcise model)
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2017 - 19:47 #8
Prøv at flushe dnscachen
CMD/ipconfig /flushdns
/ptj_11
Avatar billede mikker21 Juniormester
09. maj 2017 - 23:26 #9
Nå....."kunden" valgte at skifte routeren - hvilket har løst problemet.
Mening gav det stadig ikke. Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh Michael