Avatar billede Bumle Mester
08. maj 2017 - 18:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Error handler ved .send fejl.

Hej derude,
Jeg har en makro som periodisk melder fejl og en debug markerer .send.
Den sender en mail, når en celles værdi overskriver min fastsatte limit.
Macroen kører på samme tidspunkt hver dag og nogle dage sender den og andre dage, gør den ikke.
Men det f.eks være at den sender en tirsdag kl. 8, men ikke næste tirsdag kl. 8, så den er lidt svær at regne ud.
Jeg overvejer, at sætte en error handler på, men vil lige høre herinde først om der er andre som har oplevet et lignende problem?
Evt hvad løsningen kunne være?
Min tanke er, at sætte en error handler på, som bare lukker macroen og så må jeg prøve at køre den igen 5 min senere.

På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. maj 2017 - 21:21 #1
Jeg starter altid mine vba "svar" med denne sætning, men jeg må gentage mig selv. Jeg er ikke vba haj, men en errorhandler lyder da ikke som en dum ide.
Kunne du så ikke evt. skrive fejlen til en "log" eller noget?
Så kunne du måske blive klogere på hvad der rent faktisk går galt?
Avatar billede Bumle Mester
08. maj 2017 - 21:47 #2
Jeg ved ikke præcis hvad fejlen skyldes udover, at en debug gennemgang viser .send.
Men det er ikke, så afgørende at kende det periodiske udfald, men mere et problem, at den så står og hænger og dermed ikke kører de andre macroer.
Men jeg må bare bede den ignorere fejl og exit sub.
Så kan jeg køre den igen lidt senere.
Ville bare gerne, hvis jeg kunne lave en form for resend i tilfælde af denne fejl, men ved ikke helt, hvordan jeg laver en sådan error handler.
Men må Google og prøve mig lidt frem.