Avatar billede HLH Praktikant
08. maj 2017 - 18:46 Der er 4 kommentarer

Hacked Instagram profil

Hej,
Jeg har fået hacket min Instagram profil og da jeg prøvede at oprette nye blev disse også overtaget. Jeg har dermed nu 3 profiler der er overtaget af en andne bruger :( På den første har vedkommende både ændre brugernavn og mail adresse og kan se at det er en adresse fra Rusland. På de 2 andre er det blot mail adressen der er ændret.
Jeg har forsøgt mig hos Instagram support som blot bliver ved med at sende mig den samme mail om at resette mit password. Når jeg forsøger dette for jeg blot en meddelse om at det ikke kan lade sig gøre da en anden konto benytter min mail adresse.
Er der nogen forslag til hvordan jeg får kontrollen tilbage på mine Instagram konti?
Med venlig hilsen
Heidi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. maj 2017 - 19:21 #1
Noget kunne måske tyde på, at de også har snabelen nede i din mailbox?

Start med at skifte adgangskoder på de online-tjenester, du bruger oftest - og til NOGET FORSKELLIGT!

Med det på plads, kan du enten kontakte InstaGram igen eller oprette en konto, de ikke burde kunne kapre så let. Hvis du ikke kan få varig kontrol over de tre andre konti, så bed dem om at nedlægge dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2017 - 19:23 #2
du har noget gums på din pc som skal renses først. Når pc er ren så kan du oprette ny konto. pt sidder der sikker nogle skumle typer der aflæser alt du laver.
start her https://www.trendmicro.com/en_us/forHome/products/housecall.html
derefter https://www.malwarebytes.com/mwb-download/ tag gratis
Avatar billede HLH Praktikant
08. maj 2017 - 19:53 #3
Tak for svar :)

Jeg benytter dog kun Iphone og har ikke været på Instagram på PC.

Jeg tror ikke de har snablen nede i min mailboks, men min billeder. Jeg benytter forskellige koder til tingene og den sidste oprettede profil har de heller ikke kunne kabre.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. maj 2017 - 20:06 #4
Grunden til at de har fat i dine billeder er jo netop, at de har adgang til din InstaGram-konto og har kunnet ændre på password, antageligt ved at misbruge din egen mailbox.

Processen er derfor stadig:
* Få de uønskede InstaGram-konti fjernet.
* Scan PC'en grundigt med forskellige værktøjer - HouseCall og MalwareBytes er begge gode bud; alternativt (hvis du kan overskue det) re-installer din Windows!
* Skift passwords - igen!