Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 09:15 Der er 19 kommentarer

Opsætning af overvågningskamera over wifi+extender

Hej
Jeg har et undendørs kamera jeg ikke kan connected til mit netværk.
Jeg har købt en EDUP som giver mig wifi i min stationær computer, og en TP-Link wifi extender så det hele skulle kunne nå....
Men kan af en eller anden grund ikke få skidtet til at virke (er ikke super puterhaj) har teamviever, og håber inderligt der er en derude der kan hjælpe mig med mit problem.....:)

Mvh Dennis
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 09:54 #1
Har du sat det  trådløse netværks op på selve kameraet?
Ellers så skal det gøres først. Det skal som regel gøres, ved at tilslutte dit kamera direkte til pc via usbkabel.
/ptj_11
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 10:05 #2
Nej det har jeg jeg ikke , prøver jeg lige tak..:)
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 10:07 #3
Men der er kun en strøm od net udgang på kameraet?
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2017 - 12:17 #4
Skriv lige fabrikat og modelnummer for kameraet. Nogle skal opsættes via en app på en smartphone, der er tilsluttet samme netværk, men det fremgår af manualen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 12:24 #5
Hvis det du kalder netudgang er det samme som et RJ45 hunstik, så forbinder du bare din pc via lankort til kameraet. Der skal du kigge i manualen til kameraet for at finde dets ipopsætning, og så sætte en tilsvarende op på dit lankort. (lankort = et ikke trådløst netkort)
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 12:25 #6
Glemte lige at nævne, at #5 selvfølgelig kræver et patchkabel til forbindelsen.
/ptj_11
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 14:19 #7
Det er et Onvif ...Jeg har fundet et device maneger program til onvif  (samme som et program der bruges til at se kameraet med opptage osv.) og har fået billed på ved at sætte det til min router..
Nu kommer det svære så at få det flyttet udenfor og beholde billedet, jeg har har ikke wifi på min stationær kun fra routeren men har såen Edup usb jeg kan sætte i puteren så der er wifi og så har jeg den der tp-link forstærker ...
Hva gør jeg herfra...
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 14:53 #8
Du skal nu følge manualen til dit kamera. Du har sikkert fået leveret en dvd sammen med dit kamera, og derpå ligger der nok en maual.
Her skal du finde anvisningen på, hvordan du sætter ipadressen til det ønskede.

For at du skal kunne kommunikere med dit kamera, så skal kameraet befinde sig på samme ipadressegruppe som din pc. Du skal evt. også sætte arbejdsgruppe til samme som pc er medlem af. Default for Windows er "Workgroup", men den bør du ændre til hvad du nu synes. Blot du husker, at alle enheder på dit netværk skal være i samme arbejdsgruppe.
For at finde ud af, hvilken ipadressegruppe din pc er i, så gør følgende:
Åben en commandprompt "Start{kør{cmd".
Her skriver du følgende:
ipconfig /all
Denne kommando giver dig de ønskede oplysninger.
Når du nu kender din pc´s ipadresse, så sætter du ipadressen op på dit kamera, så den matcher din pc´s.
/ptj_11
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 15:49 #9
Ja fandt en skive med et program til selve kameraet mere..men jeg forstår bare ikke en dyt af alle de ip adresser kan virkelig ikke finde hovede eller hale i alt det der...
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 16:22 #10
De har samme ip adresse og det hele funker fint indtil jeg piller kameraet fra routeren..
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2017 - 16:46 #11
Jeg læser dit svar i #10 som om dit kamera og din pc har identisk IP adresse. Det må de ikke have. Kommunikationen skal ske gennem routeren og er helt uafhængig af om din pc er kablet til routeren eller er på trådløs forbindelse.
Nogle kameraer kan modtage dynamisk IP adresse fra en DHCP server indbygget i routeren, andre skal have tildelt en fast IP adresse. Denne adresse skal være i samme undergruppe som de øvrige adresser tildelt af routeren, men ikke identisk med nogen anden.
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2017 - 16:49 #12
Denne side forklarer noget generelt om disse kameraer, men da du ikke oplyser type, kan jeg ikke finde manualen.
https://www.securitycameraking.com/securityinfo/how-to-configure-and-connect-an-onvif-ip-security-camera-our-tp-series/
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 17:16 #13
Jeg er ikke så god til at hitte ud at det med ip adresser...kan se kameraet er et seetong
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 17:32 #14
Er det magen til dette:
http://www.cinema-shop.dk/IP_DK.pdf
/ptj_11
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 17:56 #15
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2017 - 18:12 #16
Det er jo så et helt tredie produkt. Der må sidde en mærkat med mærke, type og model.
Prøv at se lidt mere eksakt på dit kamera.
Det er jo lidt svært at hjælpe dig, når vi ikke kender disse oplysninger.
/ptj_11
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 18:27 #17
Der står som jeg sagde Onvif og så er der standard pass :123456 og bruger id :admin og en ip 192.168.0.123
Avatar billede dennis Novice
09. maj 2017 - 18:32 #18
Men lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke komme ind på seetong.com skriver hele tiden : Please Install Control First!Install    har instaleret alt hvad den ber om....men blir nød til at løbe nu konen kalder...;) men tak for de i gad at hjælpe mig..:) vender tilbage senere...
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2017 - 18:39 #19
Læs venligst #12. Her står hvad du skal downloade til Internet Explorer for at det virker.