Avatar billede borchmann Novice
09. maj 2017 - 23:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

adder alt overskydende fra 37,5

Hejsa

Har lige et spørgsmål ...  Har lige lavet et simplet regneark, hvor jeg har hverdagene i rækker og uger i koloner... Meningen med dette er, at jeg skal taste antal timer ind hver dag, for have et overblik over antal timer jeg er på arbejde plus overarbejdstid. Og I den forbindelse vil jeg gerne have at den lægger alt overskydende sammen for hver uge. Jeg har godt kunne lave en autosum af hverdag, men mangler det næste step med overarbejde.
Eksempelvis skal den kunne lægge alt overskydende overarbejde sammen fra 37,5 og opefter  f.eks fra =(B10:M10) Er der nogen, der kan hjælpe med denne formel?
Avatar billede jkrons Professor
10. maj 2017 - 00:01 #1
Læg det hele sammen og træk hverdagstiden fra.
Avatar billede borchmann Novice
10. maj 2017 - 09:13 #2
OK... tror vist jeg var lidt træt i går aftes ... Ja det er ene måde at gøre det på.
Men gad godt, at den kun minus, hvis summen var større eller lige med 37,5. ellers ville der være minus i feltet overtid ?
Avatar billede jkrons Professor
10. maj 2017 - 09:51 #3
HVIS(SUM(B10M10)>37,5;SUM(B10:M10)-37,5;"")

Placer formlen i overtidscellen. Hvis du ikke vil have at cellen skal være tom, når der ikke er overtid, så fjern de to anførselstegn til sidst og skriv i stedet 0.