Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. maj 2017 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "formålet" med "Foretrukket browser" ?

Jeg kom lige til at tænke på :

Hvad er, egentlig, formålet med at skulle vælge en "Foretrukken Browser" "Favorit browser" ?

Jeg plejer at vælge Firefox ...

Men hvorfor "skal" kan, egentlig gøre det ?

Kan man undgå det ?
*
På forhånd TAK ... Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. maj 2017 - 12:01 #1
Hvis du har IE, Edge, Firefox, Chrome, Safari osv.. installeret.
Og du bedst kan lide Firefox, så giver det jo god mening, at windows som standard vælger Firefox og f.eks. ikke IE hver gang, du åbner noget på nettet. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2017 - 12:11 #2
Hvis du får tilsendt en mail med et link i - så vil et klik på linket åbne hjemmesiden, ved hjælp af den browser du har sat som den foretrukne.

Så når der skal åbnes noget i en browser, vil windows vælge din default browser, uanset hvilke du ellers har installeret.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. maj 2017 - 14:28 #3
TAK - Lyder jo fornuftigt ...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 11:17 #4
Er det "Standardbrowser" eller "Foretrukne Browser"?
standardbrowseren vælger du for at få åbnet links osv. (som #1 og 2 allerede har beskrevet)
Men i Win7 og 8 skulle du ved installationen vælge din foretrukne browser, fordi M$ fik høvl for at de bare installerede deres egen browser, uden at spørge forbrugere hvad de egentligt vil have. så blev den foretrukne browser også installeret, eller om ikke andet blev man sendt dertil via link