Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. maj 2017 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows update opdaterer ikke 64 bit opdateringer

Hej,

Jeg forsøger at få en windows 10 computer til at opdatere. Alle x64 opdateringer hentes, men opdateringerne står i opdateringsoversigten som ikke fuldførte. Alle x32 opdateringer bliver fuldført.

I systemoplysningren står der en 64 bits operativsystem, x64 baseret processor.

Har forsøgt med microsofts troubleshooter diagcab, men det har ikke gjort nogen forskel.

Computere starter meget hurtigt, men er meget lang tid om at lukke ned

Maskinen er en Acer Aspire F 15

Nogen bud ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2017 - 21:25 #1
Processoren kan uden tvivl sagtens håndtere et 64 bit operativsystem, men spørgsmålet er om det også er et 64 bit version der er installeret.

Jeg må indrømme at jeg ikke kender Windows 10 da jeg selv bruger Windows 7 (64 bit)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2017 - 21:30 #2
Svaret i Systemoplysninger er korrekt, altså at du kører et 64-bit OS på en 64-bit maskine.

Har du kigget i logfilerne - på dansk må det hedde "Vis hændelseslogiler"?
Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. maj 2017 - 21:47 #3
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter i logfilerne, men under installation står der en hændelse "Det er ikke lykkedes at ændre pakken KB4019472 til tilstanden Midlertidig gemt. Status 0x800f0816" - det passer med tidspunktet for hvornår downloaden af seneset opdatering er afsluttet. jeg har prøvet 3 gange i dag og den henter den samme opdatering hver gang.

I opdateringsoversigten er der mange opdateringer der ikke er fuldført startende med Creators Update den 28/4 - alle x64 opdateringer - men sjovt nok er der en enkelt x64 opdatering der er fuldført (KB3150513)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2017 - 21:50 #4
Microsoft mener selv det skyldes problemer med Windows Update - har du prøvet at løbe guiden igennem:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors
Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. maj 2017 - 21:51 #5
Ved nærmere eftersyn er det ikke mange opdateringer der ikke er fuldført, men en der udgør 90 % af de forsøg der har været det er KB4013214 - det har måske slet ikke noget med x64 at gøre
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2017 - 22:22 #6
nogle gange kan opdatering tage dagevis
Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. maj 2017 - 22:23 #7
Har hentet en opdatering manuelt KB4015217 som jeg fandt ud af manglede - derefter har den hentet og opdatere den seneset samlede pakke og melder nu at den er fuldt opdateret - så det håber jeg er rigtigt.
Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. maj 2017 - 22:24 #8
Tak for inputs
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. maj 2017 - 10:52 #9
Det lyder til at du er kommet i mål på en fornuftig facon - super!