Avatar billede redbulldk Juniormester
20. maj 2017 - 14:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pivot tabel - visualisere stigning og fald med ikon eller farve

Hej
Jeg har en Excel pivot tabel (version 2016), med omsætning på forskellige varer. I tabellen vil jeg gerne kunne visualisere stigning eller fald på måndsbasis på hver enkel vare, f.eks. med pile eller farve, i samme tabel, hvor omsætningen bliver vist. Dvs. stiger omsætningen fra april til maj, pil op/grøn farve, men ved fald pil ned/rød farve.

Dette har jeg prøvet med "Betinget formatering", hvor jeg dog ikke kan få dette til at fungerer.

Har du forslag til hvordan jeg kan dette?
Avatar billede frkhalkjaer Praktikant
07. juni 2017 - 14:31 #1
Er der et sted, hvor jeg kan se filen?
Avatar billede redbulldk Juniormester
18. juni 2017 - 15:07 #2
Hej frkhalkjaer

Tak for dit input, men jeg fik løst det i dag.

Det man gør er, at tilføje kolonnen man ønsker at måle på, ind som dobbelt i værdier. Istedet for sum, vælger man forskel i pct, hvorefter betinget formatering fungerer.