Avatar billede ovec Juniormester
22. maj 2017 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skrivebords indstillinger

Er blandet ind i en af mine venners PC - den har et par uregelmæssige ting - jeg har på fornemmelsen at den havde haft før jeg installerede en opgradering.
Den kører med styresystem  fra Win 7  opgraderet til Win 10 - og her den sidste 1703 opgradering.
Jeg hentede win 10 og lod den "reinstallere" programmet samtidig med at den lagde sidste 1703 opgradering ind.

Uregelmæssigheden er omkring fliserne på skrivebordet - normalt kommer disse frem når man aktiverer Windows tasten nede i venstre hjørne - og når man trykker igen forsvinder fliserne - men her er de her hele tiden - det vil sige at der ikke sker noget når man trykker på Windovs tasten - fliserne er der hele tiden.
Samtidig - når man højre klikker på skrivebordet for at ændre forskellige funktioner omkring skrivebordet - der sker ikke noget når man højre klikker

Er der nogen der har en god ide
Venlig hilsen
ovec
Avatar billede INK Ekspert
22. maj 2017 - 13:12 #1
Kan du have aktiveret tablettilstand? Gå i nederste højre hjørne på meddelelser. Tjek at tablettilstand ikke er slået til. Har ingen mening med mindre du har en touchskærm.
Avatar billede nfssister Forsker
22. maj 2017 - 20:32 #2
Det er som ink skriver, tablet-mode.

Nede i højre hjørne har du en talebobbel, tryk på den og tryk der efter på firkanten med den lille firkant med en hånd over.
Avatar billede ovec Juniormester
23. maj 2017 - 00:06 #3
Tak til jer begge to - nu er jeg ikke ved den defekte PC (jeg ser den først på onsdag) så jeg kan ikke se taleboblen
Kan jeg på min egen PC aktivere denne proses  så jeg kan se figurerne som forklaret ovenstående ?
Er taleboblen vist nede i højre hjørne af skrivebordet?  på mit skrivebord er der en firkantet "talebobbe" når jeg holder musepilen hed over denne sider den: ingen nye beskeder
Når jeg trykker på den  kommer der en flok knapper - 13 stykker - det er genveje til forskellige funktioner - hvilken kan jeg trykke på så jeg får den samme fejl som den min ven har på hans PC?
Avatar billede nfssister Forsker
23. maj 2017 - 06:32 #4
Der står Tablettilstand på knappen (af de 13 du nævner)
Avatar billede ovec Juniormester
25. maj 2017 - 00:15 #5
Hej med jer begge 2
Jeres forslag virkede - taleboblen nede i hjørnet var løsningen - så den virker som den skal - tak skal i have begge 2.
Når jeg skal trykke på løsning - hvad gør jeg så? -  Jeg føjer at I begge har været hjælpsomme - men jeg kan jo ikke trykke på 2 - Marker som løsning - I gamle dage kunne man så vidt jeg husker dele points
Avatar billede INK Ekspert
25. maj 2017 - 10:02 #6
Det tæller ikke længere hos mig, så giv bare til nfssister.
Avatar billede ovec Juniormester
25. maj 2017 - 22:20 #7
Hej med jer
ink - tak skal du have - jeg giver den til nfssister, men tak til jer begge
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. maj 2017 - 10:32 #8
#5 Du kan godt trykke på to til flere svar i samme spørgsmål ;-)
Avatar billede ovec Juniormester
26. maj 2017 - 23:31 #9
Uvanga
Tak for info - det ved jeg så til næste gang