Avatar billede MolteHD Praktikant
23. maj 2017 - 06:58 Der er 3 kommentarer

GB ram

Sagen er den min PC har 4 GB ram og har fået en 8 GB ram plade, og vil høre om man måtte sætte dem sammen så både 4 GB og 8gb er i computeren så jeg har 12 GB ram?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 07:47 #1
nej, computeren vil have samme størrelse og hastighed på begge
Avatar billede posten Ekspert
23. maj 2017 - 11:30 #2
kommer jo også an på om dit bundkort magter 12 GB ram og håber du kører 64 bit
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2017 - 16:57 #3
Normalt vil computeren rette sig efter den dårligste ram klods.
Så har den gamle klods dårligere timing end den nye, vil den nye bleve justeret ned i ydelse der svarer til den gamle.
Så hvis du ikke har behov for alle 12 GB, vil din pc være hurtigere med den nye ram med bedre timing.
Håber du har tjekket før du købte hvad bundkortet reelt understøtter?
Man kan med crusial skanner få tjekket hvad bundkortet understøtter.
http://eu.crucial.com/eur/en/systemscanner