Avatar billede herch59 Juniormester
24. maj 2017 - 09:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kan jeg lukke "Panel for dokumentoplysninger" med VBA

Hej
Når vi starter vores skabeloner, bliver de åbnet med "Panel for dokumentoplysninger", kan jeg på en eller anden måde lukke panelet med VBA-kode via autonew?
Vi benytter Office 2013.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. maj 2017 - 12:02 #1
Følgende VBA-kode vil lukke "Panel for dokumentoplysninger" (i engelsk version: "Document Information Panel"):
Application.DisplayDocumentInformationPanel = false

Hvis du placerer koden i skabelonen i en makro med navnet AutoNew, vil koden kun køre, når du opretter et nyt dokument baseret på skabelonen.

Hvis koden skal køre, når du åbner et eksisterende dokument baseret på skabelonen, kan den placeres i en makro med navnet AutoOpen.

BEMÆRK - for det tilfælde, at nogle brugere har Office 2016: Kommandoen Dokumentpanel, som åbner panelet, er fjernet i Word 2016. Microsoft implementerer muligvis kommandoen igen på baggrund af mange tilbagemeldinger fra brugere. Den viste kodelinje vil dog ikke fejle i Word 2016, da DisplayDocumentInformationPanel er bevaret for bagudkompatibilitet.

Hvorfor vises panelet i første omgang - er det i relation til SharePoint?
Avatar billede herch59 Juniormester
24. maj 2017 - 16:01 #2
Super - tusind tak - det var lige den krølle jeg manglede.