Avatar billede zips Juniormester
31. maj 2017 - 20:14 Der er 1 løsning

Indsætte/opdatere og hente tekst fra txt fil med vba i excel

Jeg ønsker at gemme de 10 sidste job som skrives i celle C5 til C18 hvis der i samme række i celle B5 til B18 står nogle bestemte tal/tekst som findes i arket Data celle H3 til H40 og teksten ikke allerede findes i tekst filen, derefter gemmes/opdateres det i en txt fil, findes txt filen ikke oprettes den, med filnavn som kommer fra celle I3 i mappe som har samme navn som stå i celle G22, er celle I3 tom skal der komme en MsgBox om at celle I3 ikke er udfyldt.

Herefter skal tekst filen med samme filnavn som stå i celle I3 kunne indlæses i en ListBox ved at dobbelt klikke i celle C5 til C18 og vælge et job fra listen som indsættes i celle C5 til C18

Job gemmes i tekst fil med dato og kl. som bruges til at bestemme hvilke gamle job der skal slettes og nye skrives ind i stedet, ældst job slettes og de nye indsættes.

Er der en som kan hjælpe med dette?

Mvh Preben
Avatar billede zips Juniormester
05. juni 2017 - 11:39 #1
En god weekend er når man selv får lavet det som jeg ønskede, måske ikke den bedste kode, men det virker :)