Avatar billede mvsmads Juniormester
01. juni 2017 - 15:14 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Bærbar ryger af nettet hele tiden

Hej

For knap et år siden købte jeg mig en HP notebook, som jeg dengang ikke husker at have nogle problemer med, men efter jeg er startet på gymnasiet, så har computeren store problemer med internettet. Det kan være sådan, at jeg er forbundet til nettet, men så pludselig vil den bare koble fra igen, og ikke vil tilslutte sig igen før efter nogle minutter, hvor den i de minutter bare fortæller mig, at den opretter forbindelse. Dette er primært et problem jeg har på skolens netværk, men siden ingen andre har samme problem som mig, så går jeg ud fra, at det er min egen pc, der fejler noget.

Derhjemme hopper den også fra nettet hele tiden, selvom jeg står nede ved siden af routeren, og ikke er tilsluttet vores range extender, som jeg ellers bruger på min stationær, som virker helt fint.
På et tidspunkt skulle jeg chatte med HP support omkring en fysisk skade på den, (skal siges problemet også var der inden da) hvor jeg på omkring 5 minutter røg af nettet 3 gange, hvor den skulle bruge minutter på at kunne tilslutte sig igen. Det er kun denne bærbar i huset, der har dette problem, og nu hvor jeg snart skal til eksamen og bl.a. have netprøver, så kunne jeg meget gerne tænke mig, at det blev løst.

Jeg sætter pris på alle løsningsforslag, og jeg vil forsøge at give jer mere info, hvis der er brug for det.
Avatar billede Slater Ekspert
01. juni 2017 - 15:20 #1
Har du prøvet med kabel? Sæt computeren til routeren med ledning og se om den stadig ryger af. Hvis problemet ikke længere er der, og ingen andre har problemer med samme netværk, må man gå ud fra det er det trådløse der er problemer med. Så kan du evt. overveje at købe et USB netværkskort, hvis du ikke hellere vil benytte reklamationsretten.
Avatar billede mvsmads Juniormester
01. juni 2017 - 15:35 #2
Jeg har ikke prøvet med kabel, men det tror jeg vidst er fordi vi slet ikke har et. Vil da prøve at få fat i et og teste det.

Hvad er det sådan et USB netværkskort gør?

Tak for svaret :)
Avatar billede Slater Ekspert
01. juni 2017 - 15:41 #3
Et USB-netværkskort/adapter gør det samme som computerens indbyggede netværkskort. Men hvis det er i stykker eller computeren bare ikke har et indbygget (eller hvis man har brug for flere forbindelser samtidig), kan man benytte sådan et, f.eks. som dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2017 - 18:57 #4
Gå i enhedshåndtering og find dit trådløse kort der. Højreklik og vælg egenskaber og gå i strømstyring. Fjern tjektegn at Windows må lukke for strømmen til enheden.
Tjek også i din strømstyring der om du kan forbedre netkortets ydelse.
Avatar billede mvsmads Juniormester
01. juni 2017 - 21:23 #5
https://gyazo.com/d78663059c9281cb2ce019a354155ab5 Under enhedsstyring finder jeg alle disse. Jeg har gjort det på den der hedder Realtek RTL8723BE 802.11, men bør jeg gøre det samme på de andre?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2017 - 21:28 #6
Jeg havde nok også gjort det for lan kortet ovenover. Resten have jeg ladet være.
Prøv at se om det hjælper på at den bliver på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2017 - 22:51 #7
det indbyggede trådløse netkort i din HP er ganske enkelt meget dårligt, for svagt.
så ja, hvis du sætter et netkort med wifi antenne i den, vil det nok blive meget bedre.
Avatar billede mvsmads Juniormester
02. juni 2017 - 13:30 #8
Okay, mange tak for alle jeres svar. Jeg klarede mig igennem eksamen i dag uden den gik af, så jeg tror allerede det har hjulpet lidt. Jeg skal egentlig ikke i skole mere før august, men jeg vil forsøge at købe mig sådan et netkort.
Avatar billede eyvind Seniormester
06. juni 2017 - 21:07 #9
Når jeg er på ferie bruger jeg en d-link DWA-140 med forlænger USB kabel.
Den hænges ud over altanen og finder lidt gratis WIFI  :-)
http://www.dlink.com/dk/da/products/dwa-140-wireless-n-usb-adapter