Avatar billede thor_herlin Praktikant
05. juni 2017 - 18:47 Der er 6 kommentarer

Scanning

Jeg har en Ricoh Aficio SP C232sf, mit problem er at jeg ikke kan scanne på den efter jeg har skiftet til Win 10 64 bit.
Driveren er opdateret jeg kan kopiere og printe men ikke scanne, den er tilsluttet på mit netværk men tcp/ip.
Jeg får en fejlmeddelelse: "Billedet kunne ikke hentes fra enheden. Bekræft at enheden er korrekt tilsluttet, og prøv igen"
Jeg bruger Presto Pagemager 7 version 7.21.50
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juni 2017 - 19:01 #1
Jeg har måske fundet noget her der kan hjælpe:

http://support.ricoh.com/bb/html/dr_ut_e/re1/model/spc232/spc232.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2017 - 19:36 #2
Hmm. Hvis du i søg skriver Windows fax og scanning, kan du så scanne herfra?
Ved godt de ikke er den optimale løsning. :-)
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 20:40 #3
Avatar billede thor_herlin Praktikant
05. juni 2017 - 22:28 #4
Det virkede heller ikke fik besked om at den ikke kunne finde nogen scanner, men jeg kan sagtens printe fra programmet, der kan den sagtens finde printeren.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. juni 2017 - 23:41 #5
Prøv evt. Vuescan
https://www.hamrick.com/
Avatar billede thor_herlin Praktikant
08. juni 2017 - 20:04 #6
Har løst problemet, det var scannerdriveren der ikke virkede, har nu installeret den igen.
Så nu virker den igen.
Tak for hjælpen
Thor