Avatar billede Brita Juniormester
09. juni 2017 - 13:37 Der er 2 kommentarer

Multisite på host, der tillader wildcard subdomains

Hej

Kender du et webhotel, der tillader wildcard subdomains?

Jeg vil oprette et multisite, hvor mange subdomæner skal køre på den samme wordpress installation og have samme tema, men forskelligt indhold.

Mit eget webhotel Surftown anbefaler ikke multisites, fordi det er kompliceret, og de yder derfor ikke support på emnet. De vil ikke engang oplyse, om de tillader wildcard subdomains!
(Mit bud er derfor, at det gør de nok ikke ..)

Kender du et webhotel, der gør?

:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2017 - 17:26 #1
https://controlpanel.surftown.com/knowledgebase/article/162/how-do-i-manage-a-domain's-dns&languagechange=Danish

Du kunne jo forsøge ved at oprette *.DOMAIN.TLD i din dns og se hvordan wordpress virker på det ?

Jeg har ikke handson på et surftown hotel, så kan ikke teste selv.
Avatar billede Brita Juniormester
12. juni 2017 - 12:57 #2
Tak for svaret Jakob. Sorry, jeg først vender tilbage nu.

Ja, du har ret, jeg burde jo forsøge, inden jeg afskriver Surftown. Blev bare lidt forundret over, at de overhovedet ikke vil svare på, om de understøtter wildcards subdomains.

Jeg skal lave multisitet på et nyt domæne, og for ikke at købe mig fattig og sætte mig på flere, end jeg skal bruge, vil jeg gerne vente med at prøve det af, til jeg er helt sikker på domænenavnet.

Så jeg gemmer lige dit gode svar nogle dage mere, inden jeg kan se, om det virker eller ej. :)