Avatar billede tingholm Mester
23. juni 2017 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forfiles.exe til Windows 98

Hej Eksperter
Vi har nogle gamle industrimaskiner hvor software ikke kan køre på nyere Windows end 98.
Jeg vil gerne køre en kommando rutinemæssigt der fjerner gamle produktionsdata (over 60 dage gammelt):
forfiles -p "d:\ " -m *.kom /D -60 /C "cmd /c del @path"

Men forfiles kommandoen findes ikke i Windows 98
Jeg har læst mig frem til at der findes et ressource kit hvori den skulle indgå, men kan ikke finde dette hverken online eller på cd'en med Win98... Nogen der ved hvor den kan findes? Eller findes der et alternativ?
Avatar billede tingholm Mester
26. juni 2017 - 09:23 #2
Tak for input Ole, men det er ikke at få startet kommandoen der er problemet. Det sætter jeg den bare til hver gang programmet vi skal bruge startes op. Problemet er at få Windows98 til at slette alle filer af typen '.kom' og er over 60 dage gamle.
'Forfiles' findes vist ikke i Win98
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. juni 2017 - 09:59 #3
Okay - på den måde :-)

Jeg havde selv et lignende setup - her mener jeg, at jeg fandt et 3. parts tool der kunne hjælpe (med at slette sikkerhedsoptagelser fra et webcam, der var over x dage gamle).

Jeg kan desværre ikke huske præcis hvilket tool jeg brugte, men jeg kan se der findes en del: https://www.google.dk/search?q=delete+old+files+older+than+windows+98+-forfiles&oq=delete+old+files+older+than+windows+98+-forfiles&aqs=chrome..69i57.1120j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede tingholm Mester
09. februar 2018 - 18:26 #4
Løsningen blev at dele mappen med en nyere PC, som så sletter filerne på 98'eren :)
Tak for indput