Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 14:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode ved sikkerhedkopiering

Jeg har en stationær pc med Windows 7 64 bit. På denne er der opstået et problem ved sikkerhedskopiering.
Jeg klikker på "Sikkerhedskopiering og gendannelse". Viduet popper op som det skal, Klikker på "Konfigurer sikkerhedskopiering", herefter popper et lille vindue op hvori der står "Starter Windows sikkerhedskopiering". Der kører nu en grøn bjælke, og lidt efter kommer et større vindue op hvori der står "Vælg hvor sikkerhedskopien skal gemmes. Jeg har en ekstern harddisk (drev S) som jeg bruger til dette formål (der står også: anbefales). Derefter klikke jeg på "Næste", og nu kommer der et nyt vindue hvor der står "Gennemse indstillingerne for sikkerhedskopiering. Jeg klikker nederst på bjælken med "Gem indstillinger, og kørt sikkerhedskopiering", og så er det problemet opstår. Der popper nemlig et vindue op med beskeden:
"Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet. (0x80070422)"
Nederst er der en knap med ok. Dette klikker jeg på og vinduet forsvinder.
Er der nogen der kan hjælpe med at løse problemet vil jeg blive meget glad.
Jeg har kikket lidt på YouTube for at finde en løsning men uden held. Ifm. fejlkoden 0x80070422 kom der noget om Windows Update.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 16:20 #2
prøv lige dette først - det er windows selv, der tjekker egne filer
https://www.lifewire.com/how-to-use-sfc-scannow-to-repair-windows-system-files-2626161
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 16:23 #3
Jeg har downloadet programmet vha. linket, og kørt programmet. Der er bare det ved det at når scanningen er overstået, og man klikker på "Rens alt", så popper der et vindue op der siger at man skal registrere sig, dermed skal man betale for programmet.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 16:37 #4
Du skal ikke betale før andre muligheder er testet. Efter SFC kørslen, hvis det er er nok, så har jeg en anden gratis...
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 16:46 #5
Jeg har fundet noget der hedder "Microsoft Safety Scanner" og pc´en i øjeblikket i gang med at scanne. Giver tilbagemelding senere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 18:55 #6
#2
Nu har computeren scannet drevene med Microsoft Safety Scanner - 1.0.30001.0 og i vinduet står:

Søgeresultater
Scanningen blev fuldført, og der blev ikke fundet vira, spyware eller andre potentielt uønskede programmer.

Jeg har derefter igen prøvet at konfigurere sikkerhedskopiering men med samme kedelige resultat som tidligere.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 19:20 #7
har du prøvet kommandoprompt som administrator med
sfc /scannow
og ellers - er din windows 100% opdateret (jf spørgsmål) eller hænger en opdatering?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 19:48 #8
Jeg har lige prøvet kommandoprompt som administrator med sfc /scannow, desværre uden held :-( Windows er 100 % opdateret, og alt ser ud til at være i orden.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 20:25 #9
sidste - før den først foreslåede betalingsting - er http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
scroll ned til "Download Windows Repair Free/Pro" og hent og installer/kør.
Først i programmet se i bunden - den vil gerne startes i fejlsikret - gør det, og det går langt hurtigere (det tager stadig lang tid).
Når pc er genstartet, så start programmet igen - og spring direkte til fanebladet 'backup' - lav her en kopi af reg-db og et gendannelsespunkt - derefter næste faneblad (repair) og kør alt den foreslår (det er afhængigt af din win-version). Når den så efter ½-2 timer er færdig vil den genstartes - den starter i normal nu, så test maskinen og afinstaller programmet (der er alligevel en ny version inden du skal bruge det igen).
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2017 - 20:42 #10
Jeg har løst problemet :-)
Jeg surfede lidt mere på nettet og fandt en side på YouTube, der i billeder viste fremgangsmåden. Jeg gik ind i Administration>Tjenester og fandt der Sikkerhedskopiering. Denne var deaktiveret, så var det bare at aktivere den, og så virker det :-)

Jeg takker alligevel for jeres forslag til at løse problemet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juni 2017 - 22:41 #11
Det må da vist være en såkaldt indbygget MS-fejl. -:)
/ptj_11