Avatar billede anon Juniormester
25. juni 2017 - 20:53 Der er 22 kommentarer

Apple-id låst

Hejsa

jeg skulle sælge min telefon til min onkel og fik ikke nulstillet den ordentligt og lige siden der har mit apple-id været låst. Når jeg prøver at låse det op siger den at jeg skal nulstille det og lave en ny adgangskode, så det gør jeg, og så når jeg prøver at låse det op med den nye adgangskode siger den præcis det samme og så bliver jeg ved med at gøre det og der sker ikke noget. Det virker fint på min computer men ikke på min ipad, telefon osv. Og det er ret vigtigt at jeg får det lavet da jeg skal aflevere min ipad til min skole her snart.

Håber jeg kan få noget hjælp, på forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2017 - 21:29 #1
På en PC/Mac skal du logge ind på icloud.com
Under find my iPhone kan du "slette" den enhed du har solgt. "Slet" enheden og fjern den fra dit AppleID.
Når du har dannet nyt password, skal du selvfølgelig logge ud og bagefter ind med det nye password på både AppleID og Apple AppStore.
Meld lige tilbage herefter.
Avatar billede anon Juniormester
25. juni 2017 - 21:50 #2
Jeg gik ind under min iphone, men den siger bare at jeg ikke har nogen enheder selv om jeg har slået min ipad til. Jeg prøvede at gå ind under indstillinger og så kunne jeg så fjerne min ipad der fra men da jeg opdaterede siden var den der stadig.

Jeg prøvede også at logge ud af icloud på min ipad men det kan jeg ikke uden adgangskoden.
Avatar billede Kim G Juniormester
25. juni 2017 - 22:05 #3
Vær opmærksom på om det er samme ID du har på de forskellige logins, dvs. samme email-adresse. Jeg har ofte set at man bruger forskellige emailadresser og glemmer at det ikke var den samme, når man kommer så langt.
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2017 - 22:12 #4
Selv om du fjerner en enhed fra icloud.com, så dukker den op igen såfremt der logges ind fra iPaden.
Enig med #3. Har du helt styr på mailadresser for AppleID og tilhørende password. Har du evt. på din skole iPad anvendt et andet AppleID for App-Storen?
Har du anvendt 2-faktor godkendelse på dine enheder?
Avatar billede anon Juniormester
25. juni 2017 - 22:22 #5
Har brugt den samme email adresse til alle mine enheder. Jeg har fået logget ud af apple store men det er icloud der er problemet.

Nej jeg har ikke anvendt 2-faktor godkendelsen
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2017 - 22:34 #6
Formoder problemet med din iPhone er løst?

Vi taler altså alene om din iPad. Vi ved nu den er tilknyttet samme AppleID og findes under din konto. iPaden er tilgængelig og på netværk. Den vil blot ikke acceptere det password, som du anvender ved in-logning på iCloud.com. Er det rigtig forstået?

Har du forsøgt at tilslutte iPad til din komputer gennem iTunes? Måske kan du her nulstille iPaden (formoder det er det du ønsker?)
Avatar billede Kim G Juniormester
25. juni 2017 - 22:38 #7
iCloud ID er desværre ikke nødvendigvis det samme som Apple Store ID og dermed er password heller ikke nødvendigvis det samme. Vær opmærksom på at hvis du skifter password på dit iCloud ID, så skal det også opdateres på alle dine iCloud-logins, dvs. i hvert fald også på din iPad.
Avatar billede anon Juniormester
25. juni 2017 - 22:47 #8
Jeg har prøvet at nulstille ipaden på itunes igennem min computer, men ipaden skal have slået find min ipad fra, hvilket jeg ikke kan fordi jeg skal skrive koden til icloud hvilket jo ikke virker så ved ikke hvad jeg gør her fra.

Hvordan opdaterer man icloud- login på ipad?
Avatar billede Kim G Juniormester
25. juni 2017 - 22:50 #9
Du skal have din iCloud-konto til at virke først. Vær sikker på at du kan logge ind her: https://www.icloud.com eller få et password, hvis det ikke virker. Uden den login er det svært at komme videre.
Avatar billede anon Juniormester
25. juni 2017 - 22:53 #10
skal jeg logge ind på den side på min ipad så? fordi jeg kan sagtens på min computer, har ikke prøvet på ipaden, men selvom jeg kan logge ind der gider det ikke virke inde i indstillinger på selve ipaden
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 08:15 #11
Apple support har et skriv som de gerne sender ifald iPad bare kan nulstilles (data på iPad bevares ikke)
Avatar billede anon Juniormester
26. juni 2017 - 14:46 #12
Skal jeg så skrive og spørge efter det eller hvordan gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 16:03 #13
fandt skriv https://support.apple.com/da-dk/ht204306
jeg havde en der var låst og ingen kendte koden - brugte sidste metode på siden "Slet din enhed via gendannelsesfunktionen for at fjerne din adgangskode
Hvis du aldrig har synkroniseret med iTunes eller indstillet Find My iPhone i iCloud, skal du bruge gendannelsesfunktionen til at gendanne enheden. Dette medfører, at enheden og dens adgangskode slettes."
og det virkede - den var som ny/genfødt, og så var det bare at starte forfra på den.
Avatar billede anon Juniormester
26. juni 2017 - 18:39 #14
Når jeg prøver  den første del, altså 'Sådan sletter du din enhed med iTunes for at fjerne din adgangskode'  siger den at jeg skal slå find min ipad fra, men det kan jeg ikke på ipaden, da man skal skrive koden til det låste apple-id.

Så prøvede jeg 'Slet din enhed med iCloud for at fjerne din adgangskode' hvor man kan fjerne find min ipad ved hjælp af sin computer, men inde på siden står der at jeg ikke har nogen enheder som er slået til find min .... så jeg har ikke mulighed for nogle af de her metoder desværre :(

Jeg er igang med den sidste mulighed og indtil videre virker den som den skal, jeg melder tilbage hvis det virker eller ej, bare så hvis andre folk har det samme problem så kan se hvad der virkede for mig :)
Avatar billede Kim G Juniormester
26. juni 2017 - 18:47 #15
Ah, men hvis den siger at du ikke har nogen enheder, så er det garanteret ikke den samme email-adresse du har brugt som Apple-ID! Prøv lige at tjek den igen.
Avatar billede anon Juniormester
26. juni 2017 - 19:04 #16
Jeg gendannede ipadden, men apple-id'et ligger stadig på og er låst.

Kan der godt være to apple-id's med den samme email eller kan det ikke lade sig gøre? Fordi det apple-id der er på ipadden er det samme som jeg har på min computer, koden gider bare ikke virke på min ipad
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 19:19 #17
når du gendanner så skal du oprette et nyt id - det gamle er jo defekt. Log på som ny bruger, og apple vil give dig en icloud.com adresse som du bruger på den.
Avatar billede anon Juniormester
26. juni 2017 - 20:05 #18
apple-id'et lå stadig på ipadden efter efter at jeg havde gendannet den, og nu kan jeg slet ikke komme ind på ipadden før jeg har skrevet koden, men min kode virker ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 20:24 #19
du skal starte forfra med at gendanne den via en pc og itunes. Bare gør 100% som der skrives i forklaringen, og når den er gendannet, så log på som ny bruger (ikke din gamle email).
Dit gamle apple-id ligger ikke på ipad, men i icloud hvor den forsøger at hente dine gamle data fra - og den konto er defekt, så lad være med at bruge den.
Avatar billede anon Juniormester
26. juni 2017 - 21:00 #20
Skal jeg så bare blive ved med at gendanne den?

Da jeg gendannede den anden gang kom den hvide skærm frem hvor der står hej, hola osv. Og så skulle jeg går videre og vælge sprog og land og så skulle jeg vælge wi-fi og da jeg gik videre derfra står der at ipadden er låst til et apple-id og så står der så mit apple-id og at jeg skal skrive koden før jeg kan komme videre
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2017 - 07:24 #21
Kom i tanke om, at jeg først skrev problemet på https://getsupport.apple.com
Så var der en, der ringede og fik flere oplysninger - og nok har fjernet blokeringen i deres database for det var derefter, jeg gendannede den.
Serienummeret, du skal bruge står med meget små bogstaver på bagsiden af iPad.
Avatar billede anon Juniormester
27. juni 2017 - 17:53 #22
Jeg nåede ikke at ringe til apple, så jeg afleverede ipadden i dag og så vil en af dem der har styr på ipadden få den nulstillet