Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. juni 2017 - 07:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

? Fordele ved at bruge Internet Explorer ?

Da jeg startede min "Computer-Karriere" brugte jeg Internet Explorer.
*
Men gik over til Firefox.
*
Har Linux Mint på den Stationære, som jeg bruger mest.

Der er jo IKKE Internet Explorer på.

*
Jeg har dog en bærbar, med Windows 7 og Internet Explorer på.
- Bruger dog Firefox. De sjældne gange jeg så bruger den bærbare.
*
Men hvilke fordele er der, egentlig, med Internet Explorer ?
*
Har lagt mærke til, at IE bruges "Alle" steder - I det offentlige rum. På biblioteker. Og andre steder. Altid IE.
*
På forhånd TAK + God Torsdag til jer, derude ...
Avatar billede stjans Guru
29. juni 2017 - 07:37 #1
I mine øjne: Absolut ingen fordele, snarere tværtimod.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2017 - 08:14 #2
Der er fordele og uemper ved alle browsere... - IE´s største fordel er, at den følger med Windows, og at det historisk er den browser som alle har optimeret sine websider imod.
Men der er også masser af ulemper ved IE, og derfor er det i dag helt tilfældigt hvilken browser man optimerer sin hjemmeside til at virke med. Ny (sikkerheds) teknologier er kommet til, så i dag er det ikke helt ualmindeligt at jeg kører med hele 3 forskellige browsere de steder jeg kommer, for at alt virker.

Virker Google Chrome ikke, prøver jeg IE. Virker den heller ikke, er det Edge eller Firefox der står for tur.

I nogle måneder har det eks. været vanskeligt at få erhvervs-digital signatur til at installere ordentligt på IE eller Google Chrome, mens den er smuttet igennem på Firefox.

Så fordele... - mest af alt at den er windows "indfødte" browser... - hvilket Microsoft jo også har indkasseret en monopol-bøde for...
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2017 - 08:24 #3
du ser Internet explorer i det offentlige rum, fordi man kan justerer den ved hjælp af gruppe politikker - man kan godt få nogen til firefox/chrome - men administratorer er ikke særligt glad at tilføje filer på deres server.
Desuden har firefox/chrome den ulempe, at de ikke understøtter add-ons (silverlight, java (?), flash) - og nogen gange er virksomheder lidt langsomt til at få optimeret deres hjemmesidder - derfor kører man IE.
Selvfølgelig kunne man også holde på en ældre version af firefox - men de opdaterer deres produkt pga. sikkerhedshuller som bliver lukket (bla)
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2017 - 08:25 #4
Der er én fordel: Du kan se Netflix i HD på den. Det kan du ikke på andre browsere.

Men altså, browsere kan jo det samme - deres formål er at vise en webside så nøjagtigt som muligt efter standarderne, og selv Microsofts browsere følger standarder i dag. Så forskellen er i brugerfladen af browseren og evt. i udvidelser der fås til den, og det er komplet subjektivt hvad man er til.

Som Ole siger, den eneste grund til at den bruges på så mange biblioteker osv, er fordi den er præinstalleret.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. juni 2017 - 14:39 #5
T*A*K