Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2017 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt WordPress-tema - hvordan?

Hej,

Jeg har en nuværende hjemmeside, der er opsat i WordPress. Vi skal have nyt tema. Let nok: Ind og uploade det nye tema og aktivere.

Men det nye temas indstillinger er milevidt fra det nuværende og derfor kræver det arbejde før det ligner noget overhovedet. Hvordan vil I anbefale, at man arbejder på et nyt tema uden at den besøgende kan se det? Så når den besøgende går ind på hjemmeside, ser han/hun det normale tema mens der arbejdes på det nye tema "behind the scenes"?

Jeg har forsøgt med Theme Switcha, men problemet er, at vi skal arbejde på det nye tema ud fra dummy-filen (Demo-content-file) og når den uploades, så ligger den sig ind som index og dermed er det ikke længere "behind the scenes".

Alle anbefalinger værdsættes!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juni 2017 - 15:42 #1
Det gør du vel i et testmiljø, isoleret fra din offentlige side?!?
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2017 - 17:07 #2
Det kan ikke være isoleret fra den offentlige side. Fordi jeg har behov for at bygge på den nuværende sides indstillinger med det nye tema. Derfor skal de på en måde overlappe hinanden.

Er det isoleret, så har det intet med den aktive side at gøre :)
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2017 - 17:13 #3
jeg kan godt følge dig i "isoleret fra den offentlige side" hvis man vender den om. men så er spørgsmålet hvordan jeg isoleret set arbejder på det nye tema og det gamle tema på samme tid i et isoleret miljø.

Det er dét, som jeg efterspørger :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juni 2017 - 18:14 #4
Har du ikke mulighed for at klone den LAMP (går jeg ud fra?) du kører det på?
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2017 - 18:31 #5
Jeg ved ikke hvad en LAMP er. Kan du uddybe? Googler siger det er noget med en form for server / hvad der ligger på serveren?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juni 2017 - 22:15 #6
Det er en samlet pakke med en Wordpress ovenpå en Linux => Linux, Apache, MySQL og PHP.

Er der Windows i bunden hedder det blot en WAMP i stedet.
Avatar billede EveryMA Mester
01. juli 2017 - 00:06 #7
Okay. Men den kan jeg ikke klone som jeg kan se det i hvert fald.

Har du eventuelt en anden løsning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juli 2017 - 09:02 #8
WorPress plejer at være ret taknemmelig at flytte rundt på. Jeg ville bygge en ny server til den - det tager få minutter.
Lavet et dump af databasen - igen få minutter.

Køre en tom WordPress på den nye server, læse databasen ind og lægge tema på, så er du køreklar til test.
Avatar billede EveryMA Mester
01. juli 2017 - 17:51 #9
"WorPress plejer at være ret taknemmelig at flytte rundt på"

Har du nogensinde prøvet WP?
Det er ALT andet end glæde når man flytter rundt på tingene.

Eksporter og importer ting er alt andet end lige til.

Jeg har forsøgt at eksportere DB og funktionerne over til en anden side og det fungerer slet ikke optimalt ..

derfor jeg hentyder til at jeg vil bygge testen på samme server bag om de besøgendes synlighed.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juli 2017 - 19:24 #10
...ja, jeg har "prøvet" WordPress - en af mine egne sider er baseret på WP, så joh...

Spørgsmålet er måske mere, hvor svært man vil gøre tingene for sig selv, men igen - det er nok bare mig, der ikke ved noget om det. ;-)