Avatar billede zion Juniormester
03. juli 2017 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra harddisk som sad i NAS server

Jeg har en harddisk som tidligere var placeret i en NAS server men det er ikke længere en mulighed at få den tilbage  i den NAS server. Der er dog stadig data på den som jeg gerne vil have tilbage.

Har prøvet at læse den med et program der hedder EXT2 og den viser mig 3 File Systems

EXT4                2431 MB
SWAP              2048 MB
RAW                1858 GB

Jeg kan i programmet tildele hver linie et drev bogstav men desværre er det kun den linie der hedder EXT4 jeg kan tilgå og der er min data ikke. Jeg skal have adgang til den der hedder RAW.

Fandt så et program der hedder testdisk og via det kunne jeg begunde at kopiere data til en ny disk. Udfordringen er at den omdanner alle filer til andre navne og det hele står en i stor sammenblanding.

Er der en der kender et program så jeg kan flytte min data med samme struktur over på en ny disk. Må gerne koste penge hvis det er sikkert det løser problemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juli 2017 - 20:06 #1
Du kan prøve med Recuva  En Partition der har et RAW Format består af kun 0 & 1 taller og skal genformateres jeg har tidligere brugt Filescavenger til at rede data fra en RAW Disk.
http://download.cnet.com/File-Scavenger-Data-Recovery-Utility/3000-2094_4-10028488.html
Avatar billede zion Juniormester
03. juli 2017 - 20:17 #2
Hej poko1

Jeg starter med at prøve File Scavenger. Ser dog ud til at scan vil tage det meste af  24 timer :-( Men lader den stå.

Kan du huske om man kan redde filer og mapper med samme struktur som det lå på harddisken ?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juli 2017 - 20:32 #3
Nej det er meget længe siden men jeg husker at billeder og filer for nogle numeriske navne men det gør de også med Recuva jeg glemte også at skrive at det tog meget lang tid. Hvilket har medført at jeg har Backup af alt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juli 2017 - 22:43 #4
Under "normale" omstændigheder mister du enhver struktur, data måtte have ligget i, ligesom alle attributter forsvinder (sikkerhed o.s.v.).
Hvis filerne kan reddes ud som et validt filnavn og data imellem start og slut er intakte, vil jeg mene at det er en succes.

Men er du sikker på at filsystemet læses korrekt af EXT2 - har du tjekket på nettet, hvad du skal forvente at finde?
Avatar billede zion Juniormester
08. juli 2017 - 13:37 #5
Fik det klaret med et program der hedder DiskInternals Linux Reader hvis andre kommer i samme problemstilling.