Avatar billede Jannickhess Professor
06. juli 2017 - 12:21 Der er 9 kommentarer

Problemer med overførdsel af foto/video fra Iphone

Jeg har rigtigt mange billeder og videoer jeg gerne vil have overført til en HDD til en pc med Windows 10, jeg har haft denne udfordring i meget lang tid

Kan nogen hjælpe mig, ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. juli 2017 - 12:33 #1
Du sætter den til din pc med kabel, sørge for at tillade adgang på din telefon og så skulle den dukke op på din pc som et drev.

Når du klikker på drevet burde du kunne finde mappen med fotos. Dem kan du så kopiere over på din pc.

Sådan plejer det at virke for mig. Men husk at det ikke dukker op hvis ikke du tillader adgang på din telefon (den burde bare poppe op der når du kobler den til)
Avatar billede Jannickhess Professor
06. juli 2017 - 16:29 #2
Det bliver ved, med at give store problemer, med at kunne overfører billeder og Videoer, også selvom at jeg kun tager foto og vil overfører

Stikket i iphone er blevet tjekket, af forhandleren,
og den finder telefonen som den skal. med over 8000 filer på.

Det driver mig lidt til "vandvid" at det kan være så vanskeligt,

Det har stået på i de 4-5 mdr har jeg eget telefonen
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. juli 2017 - 16:41 #3
Hvis du kan se når den dukker op? Bare så det er klart hvad problemet er.

Og gar du prøvet med andet kabel og anden pc? Evt bare anden USB-port
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. juli 2017 - 16:42 #4
"Hvad kan du se?" - skulle der stå :-)
Avatar billede Jannickhess Professor
07. juli 2017 - 20:39 #5
Flere jeg kender, forsøger også at hjælpe mig med at min Hp og hans Hp computer kan få adgang til min iphone, men telefonen for ikke et opladesymbol på nogen af computerne,

Det er en iphone Se jeg har over 8000 billeder inkl videoer og jeg har haft problemer med den lige siden at jeg købte den og den forrige iphone har heller ikke kunnet det,

Findes der evt et program så at man kan overfører filerne til en Pc ?
Avatar billede store-morten Ekspert
07. juli 2017 - 20:53 #6
Bruger du et originalt Iphone kabel?
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 21:42 #7
Ja det gør jeg

men uanset hvad hjælper det bare slet ikke

Jeg har en HP bærbare computer, uanset hvad virker intet af det :-(
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 21:45 #8
Nu prøver så at downloade en sikkerhedskopi via icloud istedet
Men her kan jeg kun finde ud af at downloade 1 billede af gangen

men der er altså lige 8.500 billeder inkl videoer

Det er sindsygt svært det her, jeg syntes ikke at Apple har det gjort det nemt :-(
:-(:-( :-(
Avatar billede kurtba Ekspert
12. juli 2017 - 23:22 #9
Jeg er ikke særlig god til iphone og ipad. Men tænker alligevel, at du vel bør kunne lave en filtransmission via nettet af dine billeder. Prøv at gå ind på wetransfer.com.
En gratis tjeneste, hvor man kan sende op til 2 gb filer på en gang. Meget let at bruge. Skriv mailadresse på den,som skal have et link til at downloade filerne (dig selv). Skriv mailadresse på afsender (dig selv) og endelig tryk på gennemse og find de filer du vil sende.
Det burde også virke på en iphone sådan umiddelbart.
Ellers burde det også kunne lade sig gøre via Teamviewer, som er et gratis fjernstyringsprogram. Det kan du installere både på din pc og på din iphone. Så kalder du den ene enhed op med den anden, og når de har fået forbindelse, får du mulighed for at lave filoverførsel mellem enhederne via et dobbelt vindue, som nærmest ligner 2 x stifinder, hvor man så overfører fra den ene enhed til den anden.
Har ikke prøvet det på en iphone, men har brugt det mellem pc.er flere gange, og så vidt jeg kan se under deres vejledninger, virker det også med Ios og android.