Avatar billede zebra2zebra Juniormester
07. juli 2017 - 00:53 Der er 5 kommentarer

Egen email på windows 10 med 'mail'

Jeg plejer at bruge windows live mail med windows 10. Nu har jeg købt en bærbar med windows 10 og et mail program, der hedder Mail.
Jeg har mit eget second level domænenavn, hvor jeg har oprettet ca 8 email adresser.
I mailprogrammet Mail, skal man vælge en konto. Men jeg har ikke en konto, fordi jeg har mit eget second level domænenavn (sådan har jeg forstået det).
Hvordan kan jeg oprette mine mailadresser i Mail?
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 01:02 #1
Formoder du stadig har et brugernavn (evt. lig mailadresse) og et password. Dertil kommer navne på ind- og udgående server med tilhørende porte.
I så fald vælger du avanceret opsætning under "ny konto" og indføjer oplysninger.
Avatar billede posten Ekspert
07. juli 2017 - 08:47 #2
den "fordel" du har ved mail i win. 10 er at det hele bliver lagt automatisk ind når du har tastet din mail + kode det eneste du derefter skal taste er hvordan din besked ser ud når du sender mail ellers må du ta kontakt til din mail udbyder (den der har lavet/givet koden til din mail)
Avatar billede zebra2zebra Juniormester
07. juli 2017 - 09:25 #3
Skal lige kigge på det.
Vender tilbage.
Avatar billede Edwina Novice
11. juli 2017 - 23:13 #4
Jeg har som Zebra oprettet min egen konto under avanceret - men jeg kan ikke trække mine pst-filer ind fra min gamle outlook fra den gamle xp. Jeg kan sagtens få mailen til at fungere med fremadrettede mails, men kan ikke hente de gamle ind?!?!?
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2017 - 14:29 #5
#4 Edwina - du skal eksportere dine emails fra Outlook til et alm. Email format. Dernæst kan du importere i de fleste programmer - husker dog ikke lige om det gælder Mail i Windows10.