Avatar billede herch59 Juniormester
07. juli 2017 - 12:29 Der er 5 kommentarer

Form skal opdatere query på bruger kun via stregkode

Hej
har en database som indeholder en query, der indeholder et kriterie [Indtast: ID], på de personer som skal opdateres, og dette skal gøres fra en form.
Når Query bliver brugt i form, kommer dialogboks frem [Indtast: ID], som så bliver scannet via stregkode.
Stregkode skal så identificere person, og markere en afkrydsning i Query, at person er aktiv  -  Form_frm_Afdeling1 = -1
Query opdateres og form skal være klar til næste scanning.
Hvordan kan jeg få formen til at åbne sig igen, uden at den der registrerer skal gøre andet end at scanne person?
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 18:06 #1
Maybe a bit more information would help.

I assume that the scanning of the bar code is triggering some code which updates the database and all that is working?

Is the form closing AFTER each scanning of bar code and you want some way of stopping it from closing?

I'm guessing there is some code which is closing the form, cant you just stop it from doing that?
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2017 - 18:09 #2
I'm not really sure I understand why your query has a parameter, cant you just have a from with an unbound text box and then when a bar code is scanned some code is run to update the dB.
Avatar billede herch59 Juniormester
11. juli 2017 - 10:49 #3
Thanks
I've found a solution, I make a FOR NEXT loop.
So it can run the same loop, and not close - and it Works  ;-)
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2017 - 10:57 #4
Great
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2017 - 20:19 #5
You can close the question by accepting one of the comments given ;-)