Avatar billede nih Novice
08. juli 2017 - 13:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

generelt vedr comboBoks.

hej
Jeg har en tilbagevendende udfordring med combo-bokse.
I det aktuelle tilfælde en timeSags-databasse med en tabel "sager" og en tabel "medarbejder"
Når der oprettes en sag tilknyttes en sagsansvarlig i tabellen "Sager" via fremmednøglen "FK_medarbId" og en combo-boks.
Rowsource til combo'en er noget ala:
"Select medarbId, medarbNavn From medarbejder WHERE erAnsat = true;"
Der kan således KUN vælges ansvarlige medarbejdere som er ansat !!

Udfordringen er gamle sager, når man bladre tilbage og ser på sager og hvor medarbejderen ikke er ansat mere - så er combo-boksen jo tom.

Hvordan får jeg comboen til at vise tidligere medarbejdere samtidig med at man kun kan vælge dem der er ansat nu ???
Avatar billede fdata Forsker
08. juli 2017 - 13:36 #1
Du vil formodentlig ikke se alle fratrådte medarbejdere på listen, men kun den aktuelle på den pågældende sag, så hvad med at opdatere RowSource i VedAktuel hændelsen til:

"Select medarbId, medarbNavn From medarbejder WHERE erAnsat = true OR medarbId=" & me.FK_medarbId
Avatar billede nih Novice
08. juli 2017 - 14:55 #2
Hej
Det er lige præcis den jeg skal bruge
takker mange gange
Avatar billede fdata Forsker
08. juli 2017 - 15:02 #3
Velbekomme  ;O)