Avatar billede goglov Seniormester
08. juli 2017 - 22:38 Der er 11 kommentarer

Curseren viser ikke at programmet køre?

Jeg bruger office 2016 professionel plus  og programere en del i Exel VBA.
På det sidste har jeg bemærket at coreren er helt normal dvs. "en skrå pil" som om intet sker.
Det eneste der viser at programmet køre, er at jeg ikke kan skrive i  vinduet med programkode.
Hvordan får jeg den "summende" curser tilbage
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2017 - 02:41 #1
lad være med at spilde tid på 1000 fejl i office og alt muligt dne selv begynder på.
slet det totalt, og installer det igen.
Avatar billede goglov Seniormester
09. juli 2017 - 18:07 #2
Ovenstående kunne være en løsning.
Altså hvis man ikke indregner tiden med at geninstallere indstillinger, ordbog, mail, mailkonti, onenote osv.
I min ugidelighed håber jeg at nogen har en løsning
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. juli 2017 - 19:53 #3
Som den første linje i din makro skriver du:
Application.Cursor = xlWait

Som den sidste linje i din makro skriver du:
Application.Cursor = xlDefault
Avatar billede goglov Seniormester
10. juli 2017 - 02:52 #4
Tak for svar. Det ar noget i denne retning jeg forestillede mig men ---
Desverre virker det ikke som forventet.

Jeg får en fejlmeddelelse
Noget med ingen End Sub

Jeg indsetter dit forslag i en alm Sub

Sub xxxx()
Application.Cursor = xlWait
----------------------------------------------------------------- adskildelses streg under
Program linjer

End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. juli 2017 - 08:01 #5
Sub MinMakro()
    Application.Cursor = xlWait
  ' Dime makro kode linjer her...
    Application.Cursor = xlDefault
End Sub
Avatar billede goglov Seniormester
10. juli 2017 - 10:32 #6
Pistolprinsen

Du har ret.
Ja, det er slet ikke nødvendigt at indsætte linjerne.
Alt køre fint også uden linjer - så længe jeg ikke bruger userform

Jeg har (desværre) også ret.
Men det fandt jeg først ud af da jeg havde kørt programmer uden userform.
Problemet opstår hver gang jeg bruger userform.
Userform får curseren til at miste fokus ?

Programmer med userform viser ingen "summende" curser
Programmer uden userform viser den  "summende" curser

Kan jeg bruge din kode alligevel?
Forslag udbedes ;-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. juli 2017 - 12:06 #7
Så er det fordi du har (ved et uheld) sat 'MousePointer' egenskaben ved, enten, UserFormen selv, eller en af kontrol elementerne i UserFormen.

Hvis man har 'Properties' vinduet åben, mens man arbejder med UserFormen, så er det let, ved et uheld, at skifte MousePointer, da denne indstilling er en simplel 'pull-down' indstilling.

Kontroller UserForm og alle dens kontrol elementer for, hvor du har indstillet 'MousePointer' forkert.
Avatar billede goglov Seniormester
10. juli 2017 - 17:35 #8
SUK - jeg har nu tjekket alle mulige MousePointere og de står alle på
0 -FmMousePointerDefault.
Desuden  lavede jeg et lille testprogram helt fra bunden af (en Userform og en startknap) og problemet  forsætter.
Man kan se Curseren der er tilknyttet Userformen eller dens indhold. Curseren forsvinder først når programmet startes med en startknap (der naturligvis også er tjekket for 0 -FmMousePointerDefault
Avatar billede goglov Seniormester
10. juli 2017 - 18:04 #9
OBS! jeg har måske udtrykt mig uklart: det er den "travle" Curser jeg mangler. Den "normale" skrå pil er der hele tiden og kan flyttes på normal vis.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. juli 2017 - 07:51 #10
Hmmm...
Underligt...
Du bli'r nok nødt til at upload'e dit regneark, eller andet sted, så vi kan se det...
Lige nu er jeg lidt tom for ideer...
Avatar billede goglov Seniormester
11. juli 2017 - 18:46 #11
Her er et eksempel på problemet. Filen kan hentes her: https://ufile.io/atlm1
Jeg håber du kan finde på noget. Jeg er helt flad.