Avatar billede Rune1983 Ekspert
10. juli 2017 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C# program kan ikke åbne fil på delt netværksdrev på NAS

Jeg har lavet et program som håndtere etikette udskrift-jobs på vores intranet.
Det program skal jeg have flyttet over på anden maskine. Men mit problem er jeg ikke kan åbne skabelon filen på NAS serveren. Det virker fint på min nuværende maskine. Men der logger jeg ind med Domæne bruger og har samme brugernavn og pass oprettet på NAS.
Hvordan kan jeg åbne filen med anden bruger og pass?

Har vist en stump af kode hvor programmet fejler.

MySqlCommand cmdUdskrivData = new MySqlCommand(queryUdskrivData, connection); //Create Command
MySqlDataReader dataReaderUdskrivData = cmdUdskrivData.ExecuteReader(); //Create a data reader and Execute the command
while (dataReaderUdskrivData.Read())
{
    string TypeID = dataReaderUdskrivData["Type_ID"].ToString();
    string LayoutFil = dataReaderUdskrivData["Layout_fil"].ToString();
    string templateFile2 = @"//xxx.xxx.xxx.xxx/Etikettelayouts/" + TypeID + "/" + LayoutFil; // Selve Layout filen
}
dataReaderUdskrivData.Close();

bpac.Document doc2 = new bpac.Document();

// HER FEJLER KODEN
if (doc2.Open(templateFile2) != false) // Åben layout skabelon
{
    doc2.StartPrint("", bpac.PrintOptionConstants.bpoDefault);
    doc2.PrintOut(1, bpac.PrintOptionConstants.bpoDefault); // 1 er antal kopier udskriv
    doc2.EndPrint();
    doc2.Close();
    Console.WriteLine("Udskriv job: Success");
}else{
    Console.WriteLine("Udskriv job: FEJL - Kan ikke åbne fil");
}
Avatar billede jimmynielsen Novice
18. oktober 2017 - 12:03 #1
Jeg er ikke sikker, men har før oplevet, at der skal bruges dobbelt backslash mellem hver mappe (du bruger i øvrigt slash som til web - mon ikke du skal bruge backslash:
string templateFile2 = @"\\xxx.xxx.xxx.xxx\Etikettelayouts\" + TypeID + "\" + LayoutFil; // Selve Layout filen ? (evt med dobbelt \\ (og muligvis dermed 4-dobbelt i starten))
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. november 2017 - 12:01 #2
Løste det på andet vis da jeg aldrig fandt en løsning. Skabelon filerne lagde jeg fysisk på den maskine som udføre print jobs.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. november 2017 - 12:03 #3
> #1
Koden er taget udfra bpac eksempel. Og der anvendes backslash som jeg skriver.