Avatar billede simplestudio Praktikant
12. juli 2017 - 00:20 Der er 1 kommentar

Stabalizer

Hej
Jeg kæmper tit med de film jeg har optaget har for mange rystelser, og har prøvet lidt forskelligt software til at stabilisere film, men ikke alle virker lige godt. Jeg ville lige høre jer hvad I bruger til at stabilisere film med? Den sidste film jeg har lavet kan I se her: https://www.youtube.com/watch?v=D7gmibi6BKY Der endte jeg på en tripod, netop fordi det var svært ellers at stabilisere billedet
Avatar billede mort1 Ekspert
12. juli 2017 - 14:08 #1
Adobe Premiere Elements - Desværre ikke gratis, men det virker. Man skal passe på ikke at stabilisere for meget, det ødelægger ofte mere end det gavner. Man skal jo nok også skelne mellem rystelser og bevægelser, det sidste kan man, efter min mening, ikke justere sig ud af - her hjælper kun stativet.