Avatar billede ABCit Juniormester
13. juli 2017 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Anvendsel af java i Visual studio 2017

Case:
Forretningslaget er udviklet i java og XSD-fil til data ind/ud via JAXB. Forretningslogikken skal nu gøres tilgængelig som en webservice. Det valgte framework til udviklingen af webservicen er Visual Studio 2017. Webservice baseres på REST.

Spørgsmål:
Hvordan kommer jeg bedst i gang med denne opgave? Kan jeg anvende en af de skabeloner som findes i VS17 til dannelse af en REST webservice (C#) og blot placere java klasserne i model delen (MVC)? Kan jeg autogenerere dele af webservice ud fra XSD-filen? Bliver det generelt et problem at forsøge sig med java i VS17 (ville også gerne kunne vedligeholde java delen i VS17).

Håber nogen kan hjælpe mig videre med lidt afklaring (evt. henvisning til eksempler eller videoer)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2017 - 14:32 #1
Det er nemt at generere RESTful web services i Visual Studio.

Du skal beslutte om det skal vaere WCF eller ASP.NET Web API (del af ASP.NET MVC idag).

Men der er noget galt her.

I skal loese problemet:

client----(X)----Java business logic

Og I vil lave:

client----(JSON/HTTP)----.NET web services

Men det loeser jo ikke problemet - I vil have:

client----(JSON/HTTP)----.NET web services----(Y)----Java business logic

Hvad er Y?

Enten skal I have besluttet en protokol for Y.

Eller I skal omgoere beslutning og gaa efter:

client----(JSON/HTTP)----Java web services (JAX-RS)----(simple call)----Java business logic
Avatar billede ABCit Juniormester
13. juli 2017 - 16:39 #2
Hmm kan godt se problemet.

Så er spørgmålet nok nærmere hvilken vej jeg overordnet skal vælge og hvordan jeg hurtigst kommer videre når situationen er følgende:
- Forretningslogik i java
- anvender XML (XSD) til data
- anvender JAXB mellem xml og java
- skal have lavet en webservice (REST)
- har indtil nu anvendt Eclipse men har et ønske at skifte til Visual Studio 2017 for at få et samlet framework til levering af forretningslogik via Azure
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2017 - 17:14 #3
Det er ikke svaert at lave en RESTful web service i Java med JAX-RS.

Deployment til Azure er maaske mere tricky. Jeg kender ikke Azure.

Men MS har faktisk noget til Eclipse

https://docs.microsoft.com/en-us/azure/azure-toolkit-for-eclipse
Avatar billede ABCit Juniormester
13. juli 2017 - 19:13 #4
Hvordan gives point?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2017 - 19:16 #5
Point blev afskaffet sidste aar.

Men du kan acceptere alle indlaeg som svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2017 - 19:17 #6
Hvis du harf brug for en meget kort intro til JAX-RS saa er der noget her:

http://www.vajhoej.dk/arne/articles/modernjee.html#ex_test3
Avatar billede ABCit Juniormester
15. juli 2017 - 20:12 #7
Tak for svar🙂