Avatar billede Josvto Mester
17. juli 2017 - 11:48 Der er 2 kommentarer

Advanceret søgning i google

Hej

Jeg skal lave nogle advancerede søgninger i google.

Jeg skal have et virksomhedsnavn, som følges af en masse forskellige virksomhedsspecifikke ting. Jeg vil gerne søge på virksomhedsnavnet (ALTID!!) men de forskellige ord hver for sig.

Jeg har forsøgt med:

"Virksomhedsnavn" and "ord1" or "ord2" or "ord3" or "ord4"

Men kan ikke få det til at virke. Den returnerer at intet matcher. Men søger jeg kun på "Virksomhedsnavn" and "ord1 så returnerer den noget - hvilket ikke giver mening.

Kan en hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 13:43 #1
Hvad kommer der retur hvis du prøver med et plus-tegn(+) i stedet for AND?
"Virksomhedsnavn" + "Ord1" OR "Ord2" osv.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 13:59 #2
or skal være som store bogstaver, eller bliver det ikke set som en avanceret søgning, så
"ord1" or "ord2" vil ikke virke, derimod
"ord1" OR "ord2" bør virke