Avatar billede mavvs Praktikant
19. juli 2017 - 12:12 Der er 5 kommentarer

HP pavillon

Jeg kæmper med en HP pavillon dv7-6140eo med Windows 7, der efter formatering virkelig har fået problemer.
Men de er løst hen ad vejen som har været mega lang, nu er det indskrænket til grafikkort problem idet den ikke kan klare de to drivere som den brugte før formatteringen.
Det drejer sig om AMD Radeon (M) HD 6770M og Intel (TM) HD Graphics Family.
AMD fungerer normalt fint men har nu fået gul markering og efter installation af Intel skal maskinen jo genstartes før de virker og her kommer problemet, maskinen starter op igen, tjekker hvad den nu skal og så går den i mørk skærm med en blinkende cursor oppe i venstre hjørne og kommer ikke videre.
Så må jeg i fejlkoder før jeg kan fjerne kortene og starte op igen.
Jeg har prøvet at opgradere til Windows 10 med samme resultat.
Jeg tog screenprint af opsætningen inden formatteringen og alle andre drivere er fundet og indlæst uden problemer. Dog har jeg set, at der mangler en Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter som jeg må finde, men går ikke ud fra at det har nogen indflydelse på grafikproblemet. Er der nogen af jer dygtige mennesker der har en ide om hvad der forårsager problemet?
Mvh
Anna
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2017 - 12:31 #1
Du skal på alle Pc: Med intel Grafik altid installere intel først inden Andre kort
Avatar billede mavvs Praktikant
19. juli 2017 - 13:11 #2
Mange tak for dit forslag, det vil jeg straks prøve😀
Avatar billede mavvs Praktikant
19. juli 2017 - 16:42 #3
Så er systemet formateret og installeret igen, og Intel driverne installeret først.
Det gik bare fint indtil AMD driveren blev inst. så knækkede systemet desværre igen,
Det ser ud som om de ikke kan arbejde sammen selvom de begge er integrerede
Men endnu engang tak for forslaget
Mvh
Anna
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2017 - 17:31 #4
Så er der nok ingen driver til Windows 10 endnu
7Der findes kun drivere til Windows 7
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-pavilion-dv7-6100-entertainment-notebook-pc-series/5082216/model/5145029
Måske kan slimdrivers-setup.exe finde en driver der kan bruges
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0
Avatar billede mavvs Praktikant
19. juli 2017 - 18:45 #5
Tak for dit svar, jeg kigger på det 😀