Avatar billede Hanne1234 Novice
19. juli 2017 - 20:38 Der er 7 kommentarer

Vand i MacBook

Hej alle jeg har været så klodset at jeg kom til at spilde Vand i min helt nye MacBook air. Jeg spildte det ned i tastaturet så jeg slukkede den så jeg kunne tøre det op uden at trykke på alle tasterne hvilkede jeg faktisk gjorde i starten. nu hvor jeg har tøret det op vil den ikke starte igen. I starten da jeg satte opladerstikket i lyste den som den plejer men det gør den ikke mere. Har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvor meget jeg spildte men det var allerhøjest en halv vandflaske. Håber i kan hjælpe mig med hvad man skal gøre eller at i har nogle gode råd.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2017 - 21:13 #1
Du skulle ikke have sat strømstikket i. Der er nok ikke andet at gøre, end at lade den tørre. Du kan bruge en ventilator, så går det hurtigere. Men vand er jo en god leder, så muligvis er der kortsluttet noget.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2017 - 21:15 #2
Ps du kan jo tage bagsiden af og se om du kan hælde noget vand ud, men under alle omstændigheder vil tørring gå hurtigere.
Avatar billede INK Ekspert
19. juli 2017 - 21:33 #3
Har i evt. en udvidet forsikringsdækning af jeres indbo?
Hvilken model MacBook Air ?
De er vist ikke lige nemme at skille ad og det kræver i alt fald specielle skruetrækkere.
Nogle er nærmest limet sammen.
Hvis den ikke fungerer efter komplet udtørring, så er det nok bedst med en reparation på aut. serviceværksted.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2017 - 14:56 #4
lad være med at bruge en hårtørrer for at tørre den hurtigere - det ødelægger den nok.
put den evt. i en pose med noget ukogt ris - den trækker fugten ud af macbook.
Lad den også ligge i et døgn (hvis ikke mere) bare for at være sikker
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2017 - 16:05 #5
Jeg er enig i, at en hårtørre er for varm, men en almindelig ventilator, som kun kaster luft er udmærket, for det fjerner den fugt, som fordamper fra computeren og giver hurtigere plads til mere fugt.
Avatar billede Hanne1234 Novice
21. juli 2017 - 22:31 #6
Hej alle jeg har ventet to døgn nu hvor jeg har tørret min macbook og den virker som den plejer udover at når jeg sætter mit strømstik oplader den ikke en den mister heller ikke strøm strømstikket lyser også igen, ved i måske hvad problemet kunne være og vad jeg kan gøre? ellers tak for hjælpen:)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2017 - 20:24 #7
To døgn er nok også for kort tid. Nu ved jeg ikke hvor meget en halv vandflaske er,
en kvart liter? vandet er  jo løbet ind omkring flere komponenter, hvor der ikke er megen tørre. Utålmodighed er forståeligt, men ingen dyd. Det er ikke til at vide hvordan det str til i sådan en lukket kasse,