Avatar billede Silas1234 Juniormester
22. juli 2017 - 13:25 Der er 9 kommentarer

Sort skærm

Min stationær computer er gået sort, når jeg tænder den viser den ingenting på de to skærme jeg har, den har haft problemer med at den lige pludselig bare fyser hele computeren, ca 1 til 2 gange dagligt, og har gjort det i et 1/2 års tid.
Jeg har prøvet at tage alle harddiskene fra, også tændt computeren, men stadig  sort skærm, det samme har jeg gjordt med rammene, cpuen, og det lille batteri der sidder i bundkortet, og har prøvet at skifte grafikkortet ud med et ældre et jeg havde, men der er stadig sort skærm.
Alle blæsere køre rundt som de plejer.
Og har tjekket alle stik om de sidder ordenligt i.

Er der nogen der har nogen foreslag til hvad jeg kan gøre, for at få den til at virke igen?
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2017 - 14:05 #1
Når du starter op, har du så indtryk af at maskinen booter normalt og starter Windows?
Er skærmen helt sort uden blink eller tekst?
Er der indbygget grafikkort på bundkortet? I givet fald har du så prøvet at forbinde en skærm til den alene?
Er der HDMI udgang som kunne forbindes til en TV-skærm?
Er du sikker på bundkortet får strøm - løst stik?
Med mindre du kommer positiv tilbage på ovenstående kunne det lyde som fejl på bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 14:15 #2
#1 har jo stillet nogle gode spørgsmål, så jeg vil bare spørge om du har prøvet kun at sætte 1 ramblok  på skift. Det er muligt, at een af den laver koks.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
22. juli 2017 - 18:55 #3
Nej jeg tror ikke den booter windows op.
Skærmen er helt sort, ingen ting på den.
Nej der er ikke indbygget grafikkort.
Ja der er HDMI udgang, det er den jeg bruger til en af mine skærme.
Jeg har tjekket stikket og det sidder fint fast. Blæserne for alle størm, og harddiskene kan jeg høre starter op.

Jeg har prøvet at tage alle ram ud, og så starte pcen, burde der så i det mindste ikke komme noget tekst hvor der står at der ingen ram er i?

Tak for de hurtige svar :)
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2017 - 20:54 #4
Min fantasi rækker ikke længere. Det må være en komponent på bundkortet, der er stået af.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
22. juli 2017 - 23:06 #5
Okay, så vil jeg se om jeg kan finde mig et nyt bundkort, tak for hjælpen, jeg vender tilbage når jeg har prøvet et nyt bundkort. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 13:42 #6
Jeg er bange for, at du har misforstået det med ram? Du skriver:
"Jeg har prøvet at tage alle ram ud, og så starte pcen, burde der så i det mindste ikke komme noget tekst hvor der står at der ingen ram er i? "
Der skal være ram i computeren. Det som var meningen var, at prøve een ramblok på skift - een af gangen. En computer starter ikke op uden ram.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
25. juli 2017 - 12:04 #7
Okay det skulle jeg have prøvet, men jeg købte et nyt bundkort og min computer virker nu igen, jeg siger mange tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 12:10 #8
Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 22:13 #9
Husk at markere # 7 (dig selv) som løsning :-)