Avatar billede Janni33 Praktikant
25. juli 2017 - 11:44 Der er 10 kommentarer

æøå på engelsk tastatur

Jeg har en pc som er købt i Leeds og derfor ikke har æøå, jeg vil gerne vide om man eventuelt kan købe klistermærker med de rigtige bogstaver og tegn på?
Venligst Janni33
Avatar billede acore Ekspert
25. juli 2017 - 12:28 #1
Du skal være opmærksom på, at en del andre tegn også sidder anderledes, herunder parenteser, kolon, semikolon - det er dem jeg lige kan huske. Måske nogen har en oversigt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juli 2017 - 14:11 #2
Jeg antager vi snakker bærbare, siden du ikke "bare" køber et dansk keyboard og smider til ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 14:13 #3
du kan købe nye taster, med bogstaverne på, men det løser ikke problemet at du skal taste ascii koden for ø for at skrive det...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juli 2017 - 14:26 #4
Kan man ikke angive "dansk" layout og efterfølgende trykke på tasterne til højre for P og L ?
Altså hvor ÆØÅ "normalt" sidder på et dansk keyboard ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 15:00 #5
tjo, hvis du siger til windows, at det er dansk tastatur, så sku det jo virke..
han skal bare købe tasterne. find de korrekte til din laptops tastatur, og se så om ikke ebay har dem.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. juli 2017 - 15:06 #6
Jeg skal prøve og hjelpe deg lidt, jeg overtok en laptopp her jeg bor.
Liten å lett Deel satte inn SSD 120 GB instalerte Win 10 Satte opp Språk Norsk Bokmål som er hovedmål mitt, dernest kom der inn Engelsk også, kunne hvis veksle ok det.

Den slettet jeg hva skal jeg med Engelsk, tastatur oppsett Norsk Bokmål vil jeg ha og det virket fint.

Tastaturet på laptoppen ja det var Thai, jeg er ikke Thai og det ser helt snålt ut, men dem vanlige bokstaver var der, bare  ikke æ ø å på alle taster var der det vanlike bokstav H D K A greit det men  + 3 til bokstaver jeg ikke vet hva betyder engang noe Thai sikkert.

Men dem tre taster hvor dem etterlyste Æ Ø Å skulle  være ja dem var der men det som stod på taster var Gresk for meg.
Jeg hadde jo satt opp Tastaturet  til Norsk Bokmål derfor gikk dette ok.

Du kan kjøpe klister lapper på Ebay ok men elendig vare sitter ikke bare tull kast dem.
Jeg er en gammal Gubbe husker godt og det er nu blitt en vane det, ÆØÅ det funker det. Og det funker for deg også det vet jeg, Få Dansk oppsett som hovedspråk, sett opp Dansk tastatur, behold det Engelske og du kan skifte.
Janni33 Og seier lykke til, Ha det godt.

Arne fra Thailand.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2017 - 15:21 #7
Da jeg lavede opskriften til di virkede da ikke LOL. Du er bare for meget!!!!
https://billedeupload.dk/images/qw4M1.png
Avatar billede 450025 Ekspert
25. juli 2017 - 15:57 #8
Flott at du kom inn poko1 men oppfattet at du ble forbannet på meg det var trist, jeg ga opp på grunn av deg løste det selv, du har jo en fin Tittel også, kaller deg Expert men på Hva?
I starten hadde jeg tro på deg men ikke nu lengre.

Jeg løste det selv jeg, jeg ga hele Dataen bort til en fattig Thai, jeg ble sliten og forbanna på deg poko1, Thai Gubben ble så glad for dene data han treng ikke ÆØÅ det er bare vi Molboer som trenger dette.

Jeg kjøpte en helt ny data jeg og da var ÆØÅ inkludert, Og husk poko1 når du er på dette Forum så er du her for å hjelpe andre dem som kan mindre ind deg selv.
Kanskje tungt å svelge?

Den lille Deel er en helt annen sak en helt annen Laptopp, og jeg har fortalt ståa til den, den har ikke ÆØÅ på tastatur men jeg har god husk, en liten Reser er det, med Win10 Home.
Og denne linjen her er bare Piss fra din side. Bilder dine løser ikke alt Sorry.
https://billedeupload.dk/images/qw4M1.png

Du kan bedre en dette hvis du vil.

Arne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2017 - 16:05 #9
#8
Nu ved jeg ikke hvad dig og poko1 har imod hinanden, men jeg synes nu at poko1 plejer at give kvalificeret hjälp og han har åbenbart også prövet at hjälpe dig med, hvad jeg anser, den korrekte lösning når man ser på billedet. Mon ikke i bare er kommet lidt skävt ind på hinanden?
Avatar billede 450025 Ekspert
25. juli 2017 - 16:44 #10
#9 Enig med deg i det du skriv der jeg tar ikke dette så tungt, men jeg kunne ha spart noen kroner hvis han hadde forstått problemet mitt. Og det gjore han ikke, husk man slår ikke til den som har et problem, selv om en trådstarter kanskje er lidt dum i utgangs punkt. Vi er her for og hjelpe eller tar jeg feil?.

Vi er ikke Eksperter alle ser du. Hadde jeg vert det hadde jeg kanskje ikke vert her?
Nu trives jeg her at jeg seier hva jeg mener må tåles også her.

At jeg tapte noen kroner ok, jeg har råd til det, men Gleden ved og gi dataen til denne Thaimand var så stor at jeg syntes skitt hvorfor ikke?
Å hjelpe en fattig stakker har jeg råd til.

Jeg hjelper mange jeg og funker det er det Betaling nok for meg.
Ha det godt Michael_stim.
Arne.