Avatar billede cht22 Professor
25. juli 2017 - 11:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Facicon som både virker i Chrome, Firefox og helst også de andre

Har jeg lavet det rigtigt. Jeg har lavet det som png og 24 bit farver med en størrelse på 16x16 pixels. Derefter har jeg tilføjet følgende i min header.

<link rel="shortcut icon" type="image/ico" href="/favicon.ico" />

Jeg har læst mig frem til at der findes flere forskellige metoder og ikke alle virker i alle browsere, så virker dette?
Avatar billede cht22 Professor
25. juli 2017 - 11:46 #1
Der skulle stå favicon i overskriften...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juli 2017 - 14:10 #3
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. juli 2017 - 07:00 #4
Hvis filen favicon.ico ligger i din rodfolder, burde de fleste browsere finde den, samt selvfølgeligt vise den.

Du giver ikke nogen URL, ellers kunne jeg give et bedre svar ....
Avatar billede cht22 Professor
28. juli 2017 - 07:16 #5
Jeg har lagt favicon i rodfolderen her:
Http://www.cthyge.dk

Men det er kun på denne side jeg har lavet link i head:
Http://www.cthyge.dk/findlinks
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. juli 2017 - 07:46 #6
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede cht22 Professor
28. juli 2017 - 08:42 #7
Det er godt det favicon virker.

Det kan godt være mine sider er manuelle. Men de stemmer over ens med det jeg gerne vil opnå og de redigeres online og gemmes i database. Undtagen lige forsiden og siden tools. Samt siden Find Links, som er det eneste jeg arbejder på i øjeblikket. Hvilket ikke kan laves i CMS.

Jeg har også selv tænkt på at lave siden i wordpress. Jeg er bare ikke kommet så langt med det.

Http://www.cthyge.dk/wp
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. juli 2017 - 09:05 #8
#7: Vi skal alle starte et sted, så du skal gøre som det passer dig. :)
Avatar billede cht22 Professor
02. august 2017 - 15:09 #9
Er favicon'et så pænere nu? Det er jo også begrænset hvad man kan lave grafisk på 32x32 pixels. (eller mindre jeg ved ikke hvilken størrelse det bliver skaleret ned til)

Eller det er måske heller ikke så godt med lysegrøn på hvid/gul baggrund?

http://www.findlinks.dk

(hvis du vil se resten af siderne uden at oprette dig som bruger, så log på med brugernavn og adgangskode: demo)
Avatar billede cht22 Professor
02. august 2017 - 15:14 #10
Jeg har lige ændret det til mørkegrøn i stedet for.

Til sammenligning kan det i lysegrøn ses her:
https://findlinks.dk/1.htm