Avatar billede jath08ac Forsker
26. juli 2017 - 15:22 Der er 1 løsning

Få vist værdi i ComboBox efter valg + UserForm

Hej,

Jeg har lavet to ComboBox. hvor man kan vælge nogle årstal og en måned. Når man trykker på knappen opdatere, bliver værdierne fra de to Combox overført til en fanen "Data Userform" B1 og B2 i Excel filen.

Hvis man så åbner userformen igen, vil jeg gerne have, at de værdier der fremgår af fanen "Data userform" celle B1 og B2 bliver vist i combobox 1 og combobox2.

Er dette muligt? NB: man skal stadig have mulighed for at vælge de andre værdier i ComboBox.

På forhånd tak.

VBA Kode:

Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("Data Userform").Range("B1") = Me.ComboBox2
Sheets("Data Userform").Range("B2") = Me.ComboBox1

'Variable Declaration
Dim OutPut As Integer
'Example of vbInformation
OutPut = MsgBox("Stamoplysninger vedr. måned og år er opdateret", vbInformation, "Opdater stamoplysninger")
End Sub

Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.List = Array("2017", "2018", "2019", "2020", "2021", "2022", "2023", "2024", "2025", "2026", "2026", "2027", "2028", "2029", "2030")
  ComboBox2.List = Array("Januar", "Februar", "Marts", "April", "Maj", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "November", "December")
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
26. juli 2017 - 15:41 #1
ComboBox1.Value = Sheets("Data Userform").Range("B1")