Avatar billede staazi Praktikant
30. juli 2017 - 16:46 Der er 9 kommentarer

Problemer med internetdeling fra mobiltelefon

Jeg har det problem at vi venter på ny internetudbyder, og i mellemtiden ville jeg derfor bare bruge min mobiltelefon til at lave internet deling via usb-kabel til min stationær computer.
når jeg sætter usb'en i computeren kommer alt frem som normalt, hvor jeg kan importerer billeder osv. men internettet vil ikke komme.

heller ikke under internetforbindelser kommer den frem og kan ikke få det til at virke. jeg har for 2 år siden brugt usb-kabel fra mobilen som internet i et halvt år, så forstår ikke hvorfor den ikke opretter forbindelse nu?

håber på at nogle af i kloge hoveder kender svaret? sig endelig til hvis der skal bruges flere informationer.

mvh. en mand i nød
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 17:08 #1
Du slår internetdeling til på telefonen og kobler så på telefonens wifinet fra din pc.
Du behøver ikke kabel.
Avatar billede staazi Praktikant
30. juli 2017 - 17:13 #2
dette kan ikke lade sig gøre, da min stationær ikke kan oprette forbindelse via wifinet, den kann ikke oprette trådløse forbindelser.

derfor er det at jeg skal bruge mit usb-kabel.
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 17:14 #3
Ser lige det er en stationær, hvor der måske ikke er wifi?
Har du en iPhone, så følg denne vejledning:
https://support.apple.com/da-dk/HT203302
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 17:21 #4
Avatar billede staazi Praktikant
30. juli 2017 - 17:21 #5
men som jeg forstår det skal min computer opdateres til nyeste itunes før det fungere, men hvordan kan dette lade sig gøre uden en internetforbindelse?

Sorry hvis jeg er blondine dum, er ikke mega teknisk.
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 20:53 #6
Det er et rigtig Catch22.
Har du Bluetooth på din PC - evt. en dongle, der sidder i en usb port?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
30. juli 2017 - 22:16 #7
Køb denne wifi USB adapter til di stationære, det er meget enklere https://www.computersalg.dk/i/654416/tp-link-tl-wn725n-netvaerksadapter
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
31. juli 2017 - 08:23 #8
Har du prøvet at sætte hak på din mobil i USB-internetdeling?

Du finder det under Indstillinger/Internetdeling og mobilt hotspot/
Avatar billede larsini Seniormester
01. august 2017 - 16:30 #9
enig med #7 - enkelt, nemt og billigt