Avatar billede Rall3d Juniormester
31. juli 2017 - 11:00 Der er 1 kommentar

Computeren bruger ikke nye RAM fulde hastighed

Hej

Jeg købte for noget tid siden nogle nye RAM klodser (upgraderede fra 8 til 16)
De nye RAM klodser kører med en 1333 MHZ, men i følge mit program, så anvender computeren kun 669 MHz. Hvad skyldes dette??

Jeg bruger programmet Speccy til at se mine hardware. (og temperatur, osv.)
Avatar billede Slater Ekspert
31. juli 2017 - 12:15 #1
Det betyder sandsynligvis ingenting. Næsten al moderne RAM er DDR, hvilket står for double data rate. Det forklarer næsten sig selv, men det betyder at den overfører data to gange per clock tick. Det vil sige, at et program der læser dets clock hastighed, kun vil se hastigheden som halvdelen af den reelle.