Avatar billede Slettet bruger
01. august 2017 - 23:41 Der er 6 kommentarer

Opret en ny side i en selvkodet hjemmeside.

Hej
Man har en selvkodet hjemmeside. Så skal man have oprettet en underside til den. Kræver det så at man har en mappe på sit webhotel som fx hedder "sider" hvor man lægger dem der ind under, eller kan man gøre det på en mere automatisk måde?

Jeg mener... en side som pricerunner opretter vel automatisk nye sider, efter hvad forhandlerne sælger.

Håber det giver mening...
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 00:08 #1
du lægger siderne som du selv vil.

side.dk/forside.htm
side.dk/bagside.htm
side.dk/nyheder/2017/1/lastbil-vaeltet.htm

du kan selv gøre som du vil..
her i mit eksempel, har jeg valgt at alt er fladt (forside), mens nyheder er sorteret efter årstal i en mappe der hedder 2017/1 (januar)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 00:49 #2
Okay
Men vil det sige at en side som pricerunner.dk er databasedrevet?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 01:07 #3
ja det er det helt sikkert!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2017 - 07:45 #4
Brug fx https://sitemagic.org
Du kan let lave menu, og siderne gemmes i XML-filer. De enkelte sider du vil have kan du sætte ind som htlm-kode eller via wysiwyg-editor
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. august 2017 - 08:37 #5
Du har helt ret.
Pricerunner sidder ikke og har 100000 html-filer.
De har et "id" eller lignende i en database og disse trækkes så ud, når en given side forespørges.
Det er det samme der sker her på eksperten.
Dog ser du som bruger dette i din browser:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018509
Men teknisk sker der "bare" det, at en standard Spørgsmål / svar side loades med id=1018509
Da alle spørgsmål/svar sider er 100% ens i opbygningen, det er bare indholdet der skifter.
Og at urlen så ligner en "rigtig" url og ikke bare:

https://www.computerworld.dk/eksperten/?spm=1018509
Er fordi de anvender url rewrite eller seo venlige urls.

Men det er ikke så slemt, når man lige kommer lidt ind i tingene.
Så klø du bare på. :)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
09. august 2017 - 11:06 #6
Du skulle, efter min mening, stadigt vælge en WP løsning til dit Findlinks projekt!