Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
08. august 2017 - 09:21 Der er 5 kommentarer

HP Deskjet 3520 Printer vil ikke udskrive sort patron

Jeg kom til at lukke låget på printeren - efter at jeg havde taget den gamle sorte patron ud - uden at en ny var sat i.
Kun et øjeblik senere satte jeg en ny original sort HP patron i printeren.
Da jeg lidt efter ville udskrive en test side, blev kun farverne udskrevet – intet sort.
Jeg har renset printer og printhoveder flere gange – ligeså dyser og printerpatronens chip, Sådan som der står på HP’s hjemmeside, at man skal gøre.
Jeg har udskrevet mange sider i forsøg på at aktivere den sorte patron.
Jeg havde imidlertid en ekstra ny sort patron, som jeg så åbnede og isatte i stedet for. Men lige lidt har det hjulpet.
Jeg er lidt træt af at skulle kassere printeren, da jeg jo lige har købt 2 nye sorte patroner samt et sæt farvede (også originale HP), da der for nylig var tilbud på dem. (men trods alt for 8-900 kr blæk) :-((
Har nogen en god løsning på mit problem?
Mvh Anita
Avatar billede INK Ekspert
08. august 2017 - 10:17 #1
Har du prøvet en reset af printeren til fabriksindstillinger?
Denne video viser hvordan
https://www.youtube.com/watch?v=Bo5Pg6Wkznc
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2017 - 12:57 #2
HP´s løsninsforslag ligger her: https://support.hp.com/us-en/document/c03955488

jeg synes nu det lyder som om, printhovedet/dyssen er stoppet. Det sker desværre ofte, når man ikke bruger printeren i længere tid.

Det kan være besværligt at rense - du kan se hvordan det kan gøres her: https://www.youtube.com/watch?v=iHd-5H2t1s8
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
09. august 2017 - 16:57 #3
Tak for jeres løsningsforslag, som jeg har afprøvet uden held, ligesom mange andre forsøg. Har endog skilt skidtet ad og forsøgt at rense godt dér, hvor printerpatronerne sidder, og har skyllet patronerne hver for sig under vandhanen, for at være sikker på at de ikke udtørrede under hele seancen. Har lavet en side med en MEGASTOR sort firkant, og forsøgt at printe siden en masse gange for at få gang i den sorte farve. Men det ser desværre ikke ud til at ville lykkes - det sorte kommer ud som en stor grå firkant :-((
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. august 2017 - 17:13 #4
Der er desværre en risiko for at printhovedet/dyserne brænder sammen, hvis ikke de løbende køles med det blæk, der løber igennem. Det kan nok tænkes det er det der er sket her... - men der kan selvfølgelig også fortsat sidde en stor klat størknet blæk og stoppe.
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
10. august 2017 - 07:57 #5
Igen tak - Jeg fortsætter brug af printeren, og udskriver al tekst med blå farve, indtil der ikke er mere tilbage. Så står der en ny printer klar til at blive installeret. :-))