Avatar billede Besil Seniormester
10. august 2017 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Mindre linjeafstand efter h1?

Hvordan får jeg linjeanstanden til at blive mindre under denne linje:
<h1><span style="font-size:15pt"> Overskrift </span></h1>

Skal jeg også gøre noget ved brødteksten nedenunder, eller er det h1'eren, som laver linjeafstanden?
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2017 - 11:56 #1
Kig på margin og/eller padding - hvis du benytter din developer toolbar kan den give dig en masse hjælp.
Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
05. september 2017 - 22:29 #2
Prøv at tage et kig på line-height. Du kan finde mere informationer på W3Schools: https://www.w3schools.com/cssref/pr_dim_line-height.asp

Desuden vil jeg ikke anbefale at have et span-element indeni dit h1 element men i stedet redigere størrelsen enten direkte i dit h1 element eller give det en klasse og redigere størrelsen i CSS. Jeg vil anbefale, at du anvender den sidstnævnte løsning.
Avatar billede Zkyhndk Juniormester
01. marts 2018 - 11:40 #3
HTML:
<h1 class="overskrift">Overskrift</h1>
CSS:
.overskrif{
font-size:16px;
padding:0px; /*Alt efter behov*/
margin-bottom:5px; /*Alt efter hvor meget afstand du ønsker ned til næste element*/
}
Avatar billede Zkyhndk Juniormester
01. marts 2018 - 11:42 #4
Rettelse:
Du kan selv vælge hvordan din: Font-size:; skal være :)