Avatar billede EIHP Juniormester
14. august 2017 - 09:04 Der er 1 løsning

Er mit mobo eller cpu gået?

I lørdags ville min pc ikke boot, så jeg skilte den ad før at tjek den.

og når den ligger spise bordet, med delene liggende omkring sig, opfører den sig underligt. fans på grafik kort starter ikke. Første troede jeg det var PSU, men jeg prøvet PSU og grafikkort af på min gamle computer og det virker fint der.

Så alt der er tilbage er mobo, ram og cpu.
Og når jeg tænder, starter blæsere på fuld styrke og efter ca. 5 sek, falder den til halv styrke, men der sker intet, heller intet beep.
Så jeg pillet ram ud, men stadig intet beep. Men som jeg kan læse det rundt på nettet, så kan den ikke beep uden at mobo og cpu virker.
Og da jeg ikke har en anden socket 2011 liggende, kan jeg ikke ligefrem teste om det enten er cpu eller mobo der ikke virker.

Men jeg tænker, at hvis mobo virkede burde fans på grafikkort vel også start op?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2017 - 13:59 #1
nej, fans starter altid
når den ikke bipper ok i BIOS er den død i BIOS